جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

راهنمای رفع خطاهای SMTP

آشنایی با خطاهای رایج SMTP

خطاهای SMTP معمولا هنگام ارسال ایمیل رخ می دهند. اگر برای بررسی ایمیل های برگشتی SMTP مهارت ندارید، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب سعی می کنیم ۲۱ خطای رایج SMTP و راهکارهای رفع آن را برایتان شرح دهیم.

آشنایی با ساختار خطاهای SMTP

کد پاسخ SMTP معمولا از ۳ فاکتور اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

کلاس خطا

این پارامتر نشان می دهد که سرور دستور شما را قبول کرده یا نه. معمولا عدد اول کلاس خطا از ۱ تا ۵ تعریف می شود و معنای آن این است که آیا سرور عملی انجام داده یا دچار مشکل شده است؟

موضوع خطاهای SMTP

رقم دوم در خطا نشان می دهد که مشکل به اتصالات مربوط می شود یا سرور.

جزئیات در خطاهای SMTP چیست؟

جزئیات معمولا اطلاعاتی درباره وضعیت انتقال ایمیل به کاربر ارسال می کند.

اکنون که با ساختار کد SMTP آشنا شدید، در ادامه خطاهای رایج آن را معرفی خواهیم کرد.

کد ۲۱ در SMTP چیست؟

معمولا بعضی از مشکلات کدهای SMTP مربوط به سرور است. به همین دلیل هنگام مشاهده کدهای SMTP نحوه تنظیمات سرور ایمیل خود را حتما بازبینی کنید.

کد ۲۲۰ در خطاهای SMTP به چه معناست؟

کد ۲۲۰ یک پاسخ کلی است که نشان می دهد سرور آماده اجرای مراحل بعدی است.

اهمیت کد ۲۲۱ در SMTP

این کد یعنی سرویس شما در حال پایان بوده و تمام پردازش های لازم آن انجام شده است.

معمولا زمانی که ایمیل با موفقیت ارسال می شود، پیام ۲۵۰ ظاهر می شود. این کد یکی از متداول ترین پاسخ ها در SMTP می باشد.

کد ۳۵۴  در خطاهای SMTP

نمایش کد ۳۵۴ به این معناست که سرور جزئیات ایمیل را دریافت کرده و در انتظار متن ایمیل است.

کد ۴۲۱ به چه معناست؟

معمولا نمایش کد ۴۲۱ به این معناست که سرویس ایمیل در دسترس نبوده و اتصال برقرار نمی شود. اگر شما هم با ارور «SMTP error (421) connection server failed» مواجه شدید، یعنی سرور شلوغ است یا یک مشکل موقتی در آن به وجود آمده است.

اگر برای سرور ایمیل خود از یک ریموت استفاده می کنید، باید از درستی اتصال آن اطمینان حاصل کنید.

خطای ۴۵۰ در ارسال ایمیل چیست؟

خطای ۴۵۰ به این معناست که دستور شما به درستی اجرا نشده است. چون صندوق ایمیل کاربر قفل است. برای رفع این مشکل می توانید ارسال ایمیل خود را مجدد امتحان کنید.

همچنین ممکن است اکانت شما اجازه دریافت ایمیل نمی دهد یا سرور ایمیلتان در لیست سیاه قرار دارد. برای رفع این مشکل اکانت خود را مجدد بررسی کنید و از تایید آن مطمئن شوید.

آدرس IP ایمیل خود را بررسی کنید. چون ممکن است سرور ایمیل شما در لیست سیاه قرار گرفته باشد. برای این کار می توانید از ابزارهای hetrixtools.com یا MX Toolbox استفاده کنید.

ارور ۴۵۱ در خطاهای SMTP نشانه چیست؟

معمولا زمانی که سرور قطع می شود کد ۴۵۱ اتفاق می افتد. این خطا مربوط به اکانت ایمسل شما نبوده و ممکن است سرور از پردازش نامه جلوگیری کند.

معنای کد ۴۵۲ در خطای SMTP

کد ۴۵۲ در خطای SMTP به این معناست که سرور فضای مناسب برای ذخیره سازی اطلاعات شما ندارد. معمولا این خطا زمان دانلود بیش از حد هم اتفاق می افتد. برای رفع این خطا ایمیل های خود را بررسی کرده و فضای آن را افزایش دهید.

خطای ۴۵۵ در SMTP

کد ۴۵۵ در SMTP یعنی سرور در حال حاضر قادر به ارائه سرویس نمی باشد. برای رفع این مشکل ایمیل خود را مجدد ارسال کنید. اگر مشکل هنوز وجود داشت، با پشتیبان هاست خود تماس بگیرید.

خطاهای SMTP

خطای ۵۰۰ در ارسال ایمیل چیست؟

وجود خطای ۵۰۰ یعنی سرور قادر به تشخیص دستور شما نیست. این خطا ممکن است به دلیل وجود آنتی ویروس یا نرم افزارهای فایروال ایجاد شود.

خطای ۵۰۱  مشابه خطای ۵۰۰ در SMTP است. با این تفاوت که کد ۵۰۱ معمولا به دلیل  ارسال ایمیل نادرست در سرور ایجاد می شود.

اگر در خطای SMTP با کد ۵۰۲ مواجه شدید، به احتمال زیاد تنظیمات MTA شما دچار مشکل شده است. برای همین تنظیمات آن را مجدد مرور کرده و اتصالات آن را امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی: ارور ۵۰۲ Bad Gateway در وردپرس

کد ۵۰۳ در خطاهای SMTP چیست؟

خطای ۵۰۳ نشان دهنده این مطلب است که سرور با داده های ناقصی از سوی کاربر مواجه شده است. همچنین این پاسخ نشان دهنده این مطلب است که داده ها و پارامترهای مود استفاده از نظم مشخصی پیروی نمی کنند.

این خطا معمولا نگام تایید حساب ایمیل رخ داده و برای رفع آن باید اعتبار حسب شما به درستی احراز هویت شود.

معنای کد ۵۰۴ در خطای SMTP چیست؟

این خطا بسیار شبیه کد خطای ۵۰۲ بوده و نشان دهنده این است که پارامتر دستور به درستی اجرا نمی شود.

خطای ۵۲۱ چیست؟

زمانی که میزبان به هیچ وجه نامه را قبول نمی کند، کد خطای ۵۲۱ رخ می دهد. خطای ۵۲۱ به این معناست که سرور قادر به قبول ایمیل کاربران نمی باشد.

خطای ۵۴۱ به این معناست که پیام مورد نظر به دلایلی به سرور انتقال داده نمی شود. معمولا دلیل ایجاد این خطاود یک فیلتر هرزنامه است. اگر این پاسخ را در خطای SMTP دریافت کنید یعنی حساب ایمیل شما به عنوان هرزنامه شناخته شده است. برای رفع این مشکل باید تایید کنید که سرور هرزنامه نفرستاده و در لیست سیاه قرار ندارد.

کد وضعیت ۵۰۰ در خطای SMTP

یکی از مهم ترین کدهای خطای SMTP، کد پاسخ ۵۰۰ است که هر فرد باید از آن آگاهی داشته باشد.

خطای ۵۵۰ در SMTP چیست؟

این خطا نشان دهنده این است که دستور درخواستی از کار افتاده زیرا ایمیل کاربران در دسترس نبوده یا به دلایلی از سمت سرور رد شده است. به علاوه خطای ۵۵۰ برای نمایش موارد دیگر در سرور مانند خطای The mail server detected your message as spam and has prevented delivery.” استفاده می شود.

کد خطای ۵۵۱ در SMTP چه کاربردی دارد؟

معمولا زمانی که آدرس گیرنده و فرستنده در سرور شما پشتیبانی نمی شود، خطای ۵۵۱ یا User not local or invalid address – Relay denied رخ می دهد. این خطا ممکن است باعث برگشت خوردن و قطع ارتباط ایمیل و سرور شود.

بیشتر بخوانید: آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس

معنای کدهای ۵۵۲، ۵۵۳ و ۵۵۴ در خطای SMTP چیست؟

کدهای خطای بالا به دلیل استفاده بیش از حد از فضای ایمیل رخ می دهد. دلیل اصلی بروز این خطا این است که گیرنده فضای ذخیره سازی ایمیل خود را بررسی نمی کند یا خضای کافی برای ایمیل های جدید ندارد.

خطای ۵۵۳ به این معناست که دستور وارد شده نامعتبر است. در این شرایط mailbox توانایی تایید آدرس ایمیل شما را ندارد. برای جلوگیری از بروز این خطا هنگام ارسال ایمیل حتما آدرس آن را بررسی کنید.

اگر هنگام کار با ایمیل خود خطای ۵۵۴ را دریافت می کنید، یعنی mailbox شما غیر فعال است و دوباره باید آدرس ایمیلتان را بررسی کنید. این خطا معمولا دائمی است و در آن سرور قادر به ارسال پیام نمی باشد.

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین خطاهای SMTP در ارسال یا دریافت ایمیل را مورد بررسی قرار دهیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *