جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با تقسیم بندی سئو

صفر تا صد تقسیم بندی سئو

بیشتر کاربران و تازه کاران تمایل دارند اطلاعاتی درباره تقسیم بندی سئو در اختیار داشته باشند. سئو به مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژی سایت ها گفته می شود. به عبارت بهتر هدف از انجام دادن تکنیک های سئو، کسب رتبه بالای برای سایت های مختلف است. امروزه این موضوع باعث رقابت تنگاتنگی بین کسب و کارهای مختلف شده است. در این مقاله از استادیاری قصد داریم اطلاعاتی درباره انواع و تقسیم بندی سئو در اختیار کاربران و علاقمندان به این حوزه قرار دهیم.

اولین موتورهای جستجو کار خود را به طور رسمی از سال ۱۹۹۰ شروع کردند. آن زمان محبوب ترین موتورهای جستجو Infoseek، Altavista و Yahoo بودند. در گذشته مردم فکر می کردند موتورهای جستجو مانند یک لیست فهرست بندی هستند.

پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد موتورهای جستجوی جدیدتری شد که برای رتبه بندی سایت ها از الگوریتم های پیچیده تری استفاده می کردند. از معیارهایی که این الگوریتم ها برای رتبه بندی استفاده می کنند می توان به چگالی یا تراکم کلمه کلیدی، برچسب، کلمه کلیدی و… اشاره کرد.

تقسیم بندی سئو بر اساس کارکرد

در یک تقسیم بندی، سئو را در ۲ دسته کلاه سفید و کلاه سیاه طبقه بندی می کنند.

سئوی کلاه سفید چیست

سئوی White Hat یا کلاه سفید به مجموعه ای روش ها، استراتژی ها و تکنیک هایی گفته می شود که از قوانین  موتورهای جستجو پیروی می کنند. در این روش کارشناس به هیج وجه قصد فریب یا گول زدن موتور جستجو را ندارد. از این رو به این روش سئوی اخلاقی هم  گفته می شود. به این دلیل که از دستورالعمل های درستی برای رتبه بندی سایت استفاده می کنند.

سئوی کلاه سیاه

مجموعه ای از دستور العمل ها برای فریب و بازی موتورهای جستجو است که هدف از این روش رسیدن به رتبه بالاتر و بهتر سایت است. این روش کاملا غیر اخلاقی و مورد تایید هیچ موتور جستجویی نمی باشد. استفاده از روش کلاه سیاه می تواند باعث خارج شدن پایگاه داده از نتایج گوگل شده و پرداخت جریمه را به دنبال داشته باشد.

تقسیم بندی سئو

طبقه بندی سئو بر اساس مفاهیم اصلی

در طبقه بندی که بر اساس مفاهیم اصلی صورت گرفته سئو را به ۴ دسته کلی تقسیم کرده اند که عبارتند از:

سئوی داخلی

تمام امور و بهینه سازی های درون سایت را شامل می شود.

سئوی خارجی

بهینه سازی هایی که در خارج سایت اتفاق می افتد را می گویند.

سئوی محلی

در این روش بهینه سازی داخل یک منطقه یا محله انجام می شود. سئو معیارهای مختلفی دارد که مهم ترین آن ها تحقیق کلمه کلیدی است. استفاده از یک محتوای با کیفیت باعث می شود تعداد بازدیدکنندگان شما افزایش پیدا کند.

دلایل اهمیت سئو برای  کسب و کارهای مختلف

تبلیغات معمولا از چندین روش انجام می شود. سئو یکی از روش های تبلیغات است که این روزها بسیار مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار گرفته است. به عبارت بهتر اغلب افراد تمایل دارند هزینه تبلیغات خود را صرف بهبود رتبه سایتشان کنند. اما چرا سئو اهمیت دارد؟

تقسیم بندی سئو

مقایسه سئو با روش های دیگر تبلیغات

سئو یا بهینه سازی سایت یک روش هدفمند است در حالی که روش های دیگر تبلیغات خیلی هدفمند نیستند. از طرفی ماندگاری سئو نسبت به روش های دیگر بیشتر است در مقابل هزینه کمتری هم برای صاحبان کسب و کار دارد.

خدماتی که سئوی سایت ارائه می دهد عبارتند از:

  • از بین بردن کلیه مشکلات فنی سایت،
  • تولید و مدیریت محتوا
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • ساخت بک لینک های طبیعی جهت بهبود رتبه سایت.

در این مقاله از استادیاری سعی کردیم تقسیم بندی سئو و دلایل اهمیت آن در کسب و کارهای مختلف را به شما معرفی کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

کاربرد چگالی کلمه کلیدی در سئو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *