جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با خطای Fatal exception در PHP

آموزش رفع خطای Fatal exception

خطای Fatal exception به خودی خود ترسناک به نظر می رسد. زیرا در صورت عدم توجه به آن عملکرد سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله به شما ترفندهایی برای رفع ارور   Fatal معرفی می کنیم. معمولا کاربران PHP یا وردپرس ممکن است هنگام افزودن کد به سایت یا بروزرسانی قالب با این خطا مواجه شوند. ساده ترین راه رفع این خطا این است که به پیغامی که روی صفحه نمایش داده می شود، حتما توجه کنید. بروزرسانی PHP راهکار دیگر رفع این خطاست.

عوامل بروز خطای Fatal exception

این خطا ممکن است به دلایل مختلفی در PHP یا وردپرس رخ دهد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

ضعف کدنویسی

معمولا افزونه هایی که کدنویسی ضعیفی دارند، به مرور باعث بروز خطای Fatal exception   می شوند.

ناسازگاری افزونه با وردپرس

یکی از دلایل مشاهده خطای Fatal exception   وجود یک افزونه ناسازگار با هسته اصلی وردپرس است. به همین دلیل اغلب توسعه دهندگان سایت بعد انتشار جدیدترین نسخه وردپرس، پلاگین های افزونه ها را به روز  می کنند.

متاسفانه استفاده از افزونه های غیر معتبر هم می تواند باعث بروز ارور Fatal exception شود.

ناسازگاری چندین افزونه با یکدیگر

گاهی اوقات ممکن است چند افزونه با یکدیگر سازگاری نداشته باشند. این مشکل اغلب زمانی به وجود می آید که پلاگین ها کارکردهای مشابهی دارند.

رفع ارور Fatal در PHP

برای رفع این مشکل، ابتدا متن خطا را به دقت بخوانید. سپس بعد شناسایی ارور، آن را از کد موردنظرتان اصلاح کنید.

راهکارهای رفع خطای Fatal exception در وردپرس

روش های رفع خطا در وردپرس و PHP یکسان است. به همین دلیل برای رفع خطای Fatal exception   کافیست نسخه PHP خود را بروز کنید. اگر با این روش مشکل برطرف نشد، از نسخه های دیگر PHP استفاده کنید.

آدرس فایلی که fatal error  گرفته را مجدد مسیریابی و مجدد بررسی کنید. اگر در این مسیر عبارت themes را مشاهده می کنید، یعنی قالب سایت شما مشکل دارد. لذا برای رفع این خطا نام قالب خود را عوض کرده یا موقتا آن را حذف کنید.

 خطای Fatal exception

اگر با عبارت plugins رو به رو شدید، یعنی تمام افزونه هایی که نصب کردید، مشکل دارند که برای رفع آن باید افزونه را مجدد نصب کرده یا نام آن را تغییر دهید.

مشاهده عبارت های wp-content  و wp-includes هم یعنی سایت مشکل بروزرسانی دارد. برای رفع این خطا با مراجعه به بخش پیشخوان، سایت را به صورت دستی به روز کنید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: ارور ۵۰۲ Bad Gateway در وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *