جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش اصول مدیریت راه اندازی کسب و کارهای شخصی

اصول مدیریت کسب و کارهای شخصی

راه اندازی کسب و کارهای شخصی اصول و قواعدی داشته که در صورت بی توجهی به آن ها مشکلات زیادی در حوزه کاری ایجاد شده و ضررهای مالی و زمانی فراوانی متحمل خواهید شد.

برای جلوگیری از ضررهای مالی باید اصول و قواعد کار را شناخته و برای اجرای قدم به قدم آن برنامه ریزی کنید. در ادامه کلیدهای موفقیت در کسب و کارهای نوپا و شخصی را بیان کرده تا با اجرای آن ها در این زمینه پیشرفت کنید.

تکنیک های طلایی برای موفقیت کسب و کارهای شخصی

برای موفقیت در راه اندازی کسب و کارهای نوپا اصول زیر را رعایت کنید:

بهانه هایتان را کنار بگذارید

همیشه هنگام شروع کسب و کار جدید مقاومت ذهن بالا رفته و برای خود یک دایره امن ایجاد کرده و تمایلی به خروج از آن ندارد. زمانیکه فرد قصد شروع کسب و کار جدید را کند، بهانه ها یکی پس از دیگری در ذهن ایجاد شده و فرد را از انجام آن کار منصرف خواهد کرد.

بهانه هایتان را کنار گذاشته و دل را به دریا بزنید.

کسب و کارهای شخصی

تحلیل جامع درباره کسب و کار جدید

یک کارآفرین موفق قبل شروع استارت آپ خود تحقیقات جامع و کاملی درباره آن انجام داده و تمام موانع و چالش های پیش رویش را شناسایی می کند.

ایده پردازی و تهیه نقشه راه

وجود ایده های خلاقانه یکی از عوامل موفقیت در راه اندازی کسب و کارهای شخصی است که کارآفرین باید به آن توجه کند. برای ایده پردازی از دیده ها و تجربیات دیگران استفاده کرده و با استفاده از آن ها نقشه راه را ترسیم کنید.

نقشه راه در واقع همان اهداف شما بوده که برای اجرای دقیق تر آن بعد از تحقیقات جامع باید برنامه ریزی جدی و دقیق صورت گیرد تا ضریب ریسک کار تا حد زیادی کاهش یابد.

جزئیات کار را به دقت مشخص کرده تا در ادامه مسیر دچار اشتباه نشوید.

تامین سرمایه

برخی افراد تنها ایده های خود را با دیگران مطرح کرده اما سرمایه ای برای شروع کسب و کار خود ندارند. برای موفقیت در زمینه راه اندازی کسب و کار شخصی باید ابتدا سرمایه لازم برای ایده های خود را تامین کرده یا سرمایه گذار را متقاعد کرده که صاحب طرحی پربازده هستید.

گسترش افکار، راه موفقیت در کسب و کار شخصی

ایده های بزرگ همواره انگیزه بیشتری به افراد داده اما در نگاه اول ممکن است کمی بزرگ به نظر برسند. بنابراین ایده های خود را به بخش های کوچکی تقسیم کرده و برای پرورش و اجرای تمام آن ها تحمل کنید.

مدیریت هزینه های اولیه

یکی از دلایل تمایل افراد به داشتن کسب و کارهای شخصی، کسب درآمد است که برای انجام آن باید هزینه های اولیه خود را کاملا مدیریت کنید. برنامه ریزی مالی دقیقی داشته باشید تا در نیمه راه کم نیاورده و مسیر پیش رو را تا انتها طی کنید.

کسب و کارهای شخصی

مراحل راه اندازی کسب و کار شخصی

بعد بررسی نکات طلایی در راه اندازی کسب و کارهای شخصی، در این بخش مراحل این کار گام به گام آموزش داده می شود.

شناسایی محیط کسب و کار

مسلما هر کسب و کار برای راه اندازی به یک فضای کاری نیاز داشته البته ممکن است کسب و کار شما به تکنولوژی های روز (مانند اینترنت) وابسته بوده و نیاز به دفترکار نداشته باشد.

اگر قصد ارائه محصولات خود در دید عموم را دارید، جایی را انتخاب کرده که پر رفت و آمد باشد یا از ویترین هایی با کارایی بالا استفاده کنید.

ثبت برند

قدم بعدی ثبت برند است. برای راه اندازی کسب و کار خود باید در ابتدا آن را هویت دار کنید مانند نوزادی که تازه متولد شده و باید برای آن نامی انتخاب کنید.

هرچه برند مورد نظر خود را بزرگ تر انتخاب کنید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

دریافت مجوزات لازم

برای راه اندازی کسب و کار خود لازم است مجوزاتی را از سازمان اصناف و ارگان های مربوطه دریافت کنید.

در نهایت فروش محصولات یا خدمات خود را آغاز کرده و به فکر توسعه کسب و کار خود باشید. در این راه از تجربه افراد متخصص استفاده کرده و پس از مدتی خودتان را ارزیابی کنید.

 شروع یک کسب و کار جدید معمولا با مشکلاتی همراه است که اگر به آن ها توجه نشود کارآفرین را تحت فشار قرار داده و صدمات غیر قابل جبرانی به او وارد خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با این حوزه به مقاله “ آشنایی با مبانی راه اندازی کسب و کارهای نوپا” و ” آشنایی با استراتژی‌های رایج بازاریابی دیجیتال” مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *