جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش بازیابی رمز عبور ادمین جوملا

بازیابی رمز عبور در جوملا

یکی از قابلیت های جوملا، بازیابی رمز عبور مدیر سایت است. مدیر سایت کاربری است که کلیه اختیارات مثل ساخت کاربر یا تغییر رمز کاربران را به عهده دارد. گاهی اوقات در اثر عوامل مختلفی ادمین  نمی تواند به بخش مدیریت وارد شود. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شدید، اصلا نگران نباشید. چون در این مقاله ترفندهایی به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن ها این ارور را برطرف کنید.

دلایل عدم دسترسی ادمین به بخش مدیریت

معمولا هنگام بروز خطاهای زیر نیاز به بازیابی رمز عبور داریم.

  1. هک سایت؛
  2. فراموشی رمز عبور یا تغییر نام کاربری؛

مراحل بازیابی رمز عبور مدیر سایت

ابتدا وارد پنل هاستینگ خود در بخش سی پنل شوید. سپس گزینه phpMyAdmin در بخش Databases را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: خطای نصب فایل XML در جوملا

بازیابی رمز عبور از طریق دایرکت ادمین

وارد بخش MySQL Management در دایرکت ادمین شوید. سپس گزینه phpMyAdmin را انتخاب کرده و در نهایت username و password دیتابیس را وارد کنید.

بعد ورود به بخش مدیریت پایگاه داده، دیتابیس سایت خود را انتخاب کنید. جدول مربوط به کاربران سایت را انتخاب کرده و روی رکوردی که انتهای آن نام users نوشته شده، کلیک کنید.

 بازیابی رمز عبور

روی گزینه ویرایش (edit) ادمین کلیک کنید.

در این مرحله یک منوی کشویی برای شما باز می شود. گزینه MD5 را انتخاب کنید. به این ترتیب پسورد شما رمزنگاری می شود. پسورد موردنظرتان را در کادر دوم وارد کنید.

نکته مهم

سعی کنید برای مدیریت سایت خود از رمز عبورهای مناسب و امن استفاده کنید.معمولا از حروف، اعداد یا کاراکتر برای رمز عبور سایتتان استفاده کنید. یک روش دیگر برای نگهداری و مدیریت رمز عبور استفاده از نرم افزار  Keepass است.

برای ذخیره تغییرات روی گزینه Go کلیک کنید. در این صورت کلیه تغییرات شما روی سایت ذخیره می شود. در غیر این صورت با یک پیام سبزرنگ مواجه خواهید شد.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *