جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش خصوصی چیست؟

آشنایی با مفهوم آموزش خصوصی در یادگیری

آموزش خصوصی یا اصطلاحا کوچینگ روشی برای توسعه مهارت های فردی و اجتماعی  افراد است. این روش معمولا برای گروه های خاص و افراد مختلف استفاده می شود. آموزش خصوصی انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از: ۱- کوچینگ برای زندگی ۲- کوچینگ حرفه ای.

در روش آموزش خصوصی ابتدا فرد اهداف خود طی یکماه یا یکسال آینده را مشخص می کند. سپس متخصصین علم کوچینگ طی جلسات متعدد به او در رسیدن به اهداف مورد نظرش کمک می کنند. نکته مهم برای موفقیت در این راه این است که افراد باید قبل برگزاری جلسات آموزشی، اهداف خود را مشخص کنند.

تعریف آموزش خصوصی از نظر فدراسیون جهانی کوچینگ

طبق تعریف فدراسیون جهانی کوچینگ، آموزش خصوصی یعنی افراد بتوانند طی یک همکاری و تعامل دو طرفه با مربیان خود به بیشترین پتانسیل حرفه ای خود رسیده و اهداف مورد نظرشان را محقق کنند.

کوچینگ مناسب چه افرادی است؟

آموزش خصوصی یا کوچینگ مناسب افرادی است که قصد تغییر در زندگیشان را دارند. این روش به شما ابزارهای لازم برای رسیدن به اهداف چالش برانگیزتان را می دهد. برای مثال یک مربی می تواند به شما کمک کند تا مهارت های فردی و اجتماعیتان را بهبود دهید، موانع پیش رو برای رسیدن به اهدافتان را از سر راه بردارید، در مواقع حساس و بحرانی بتوانید تصمیمات درست و اصولی بگیرید و در نهایت به عنوان یک رهبر رشد کنید.

به طور کلی هر کسی می تواند از فرآیند آموزش خصوصی (کوچینگ) استفاده کند حتی بیل گیتس مدیرعامل شرکت مایکروسافت یا اریک اشمیت موسس گوگل.

آموزش خصوصی

در حقیقت یک راهنما یا مربی از زاویه شخص سوم به شما و روند زندگیتان نگاه می کند و با توجه به عملکردتان از شما می پرسد: “آیا به هدف مورد نظرت در زندگی رسیده ای؟”  آیا از نتیجه کارت راضی هستی؟

مربیان می توانند چشم اندازی از زندگی شخصی و حرفه ای را به شما نشان دهند و این چیزی است که اغلب ما قادر به مشاهده آن نیستیم و همیشه به کسانی نیاز داریم که این موارد را به خوبی به ما نشان دهند.

اگر قصد استفاده از کوچینگ دارید، باید بدانید همه مربیان برای توسعه مهارت های فردی شما از یک راه یا روش استفاده نمی کنند.

کوچینگ شامل دایره گسترده ای از مهارت های و تخصص هاست که افراد می توانند بسته به نیازهای خود از آموزش های خصوصی در زندگی، تجارت، امور اجرایی، رهبری، موفقیت در امور ورزشی، تربیت فرزندان حتی خانه داری استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: راهکارهای افزایش کارایی در سال ۱۴۰۰

مراحل آموزش خصوصی

معمولا برای رسیدن به اهداف از طریق کوچینگ باید ۳ مرحله زیر را انجام دهید:

  • آگاهی از اهداف و توسعه آن ها؛
  • بعد آگاهی از اهداف باید تصمیمات آگاهانه و درستی بگیرید.
  • سعی کنید به اهداف و تصمیمات خود عمل کنید.

آموزش خصوصی

مربیان در اولین جلسه آموزش خصوصی با پرسش هایی شما را با توانمندی های وجودیتان آشنا می کند و به شما در پاسخ به سوالات زیر کمک می کند.

  • از زندگی چه می خواهید؟
  • چه اقداماتی مانع رسیدن شما به اهدافتان می شود؟
  • مهم ترین ارزش های شخصی شما کدامند؟

متقاضیان در جلسات آموزش خصوصی به مفهوم جدیدی از خودآگاهی دست پیدا می کنند و به کمک مربیان به اهداف مورد نظرشان دست پیدا می کنند.

مطالب پیشنهادی: تکنیک های رایج برای بهبود مهارت های فردی

مزایای استفاده از کوچینگ

آموزش خصوصی یا کوچینگ مزایای زیادی در حوزه های مختلف دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • معرفی تکنیک هایی که به شما در رسیدن به جایگاهتان کمک می کند.
  • کوچینگ به افراد در غلبه بر موانع و افزایش اعتماد به نفس کمک زیادی می کند.
  • جستجو و ارزیابی گزینه های موجود؛

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *