جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش محتوانویسی در سایت

آموزش اصول مهم محتوانویسی سایت

امروزه محتوانویسی و سئو آن تأثیر زیادی در بهبود رتبه سایت‌های مختلف در گوگل داشته و از این جهت نمی‌توان اهمیت یک محتوای خوب را نادیده گرفت. یکی از نکات مهم موفقیت در سئو و افزایش رتبه سایت، نگارش متن مناسب طبق اصول محتوانویسی است که در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد.

برای آشنایی با اصول اولیه تولید محتوا در سایت ابتدا باید با مفهوم و کاربردهای آن به طور کامل آشنا شوید.

محتوانویسی چیست؟

قبل شروع به تولید محتوا باید درک مناسبی از آن داشته و با کاربردهای آن آشنا باشید یا اصلاً محتوای اثر بخش چیست و چگونه نوشته می‌شود؟

اصول اولیه تولید محتوای سایت عبارتند از:

  • درک ذره ذره محتوا از دنیای دیجیتال؛
  • اطلاعاتی درباره آنچه کاربران نمی‌دانند به آن‌ها ارائه دهید.

یک نویسنده محتوا باید قبل هر چیز با توانایی‌های خود آشنا بوده و مخاطب خود را شناسایی کند. مهم‌ترین نکته در این زمینه دانش کافی در زمینه ساختار نگارشی است. به عبارت بهتر اینکه برای نگارش محتوا کدام ادبیات و سبک نگارشی مناسب‌تر است؟

محتوانویسی

سؤالات مناسب برای شروع محتوا

اغلب محتوانویسان تازه کار با مشکلاتی در این زمینه مواجه بوده که برای رفع آن‌ها باید نویسنده ابتدای کار پاسخ مناسبی برای سؤالات زیر داشته باشد.

مدیر جدید کسب و کار کیست؟

اغلب مشاغل مختلف برای بازاریابی و برندسازی اقدام به تبلیغاتی در گوگل و فضاهای مجازی می‌کنند. یکی از این روش‌ها افزایش بازدید سایت توسط کاربران مختلف است که برای این کار باید مقالاتی در حوزه فعالیت کسب و کار با توجه به اصول رایج نوشته شود.

آشنایی با کسب و کار و نحوه مدیریت آن به نویسنده این امکان را داده تا محتوای خود را بهتر و با دید بازتری بنویسد.

سایر سوالاتی که در زمینه تولید محتوا کمک کننده هستند عبارتند از:

  • اطلاع از فضای کسب و کار مورد نظر؛
  • درباره چه موضوعاتی نباید اظهار نظر کرد؟
  • چه ایده‌هایی مورد پذیرش مدیر سازمان قرار می‌گیرد؟
  • روش اندازه گیری موفقیت کسب و کار چگونه است؟

محتوانویسی

تحلیل دقیق کسب و کار

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که در تولید محتوای سایت نقش عمده‌ای دارد، تحلیل دقیق کسب و کار مورد نظر است که ارزش‌ها و اطلاعات را با توجه به ارزش‌ها و اطلاعات مورد سنجش قرار داده تا به هدف مورد نظر نزدیک شود.

مواردی از قبیل تجزیه و تحلیل ترافیک ابهاماتی از قبیل تغییرات عملی آن را کاملاً برطرف کرده و به نویسنده این امکان را داده تا جامعه هدف را به درستی تشخیص داده و بر مبنای آن محتوای مورد نظر را بنویسد.

محتوانویسی یکی از مهارت‌هایی است که امروزه مورد استقبال مدیران ارشد سازمان‌های مختلف قرار گرفته و یکی از تکنیک‌های ضروری در جذب مخاطب محسوب می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با اصول اولیه تولید محتوا در سایت آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر با این حوزه به سایر مقالات در این زمینه مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *