جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش نصب سرویس Cloudflare در وردپرس

از سرویس Cloudflare چه می دانید؟

سرویس Cloudflare مسئول ایجاد و گسترش اینترنت است. این قابلیت در قالب های مختلف مثل CDN یا سرویس های امنیتی به کاربران ارائه می شود. امروزه بسیاری از صنایع و سازمان های مختلف از اینترنت استفاده می کنند. سرویس Cloudflare درخواست سرویس های اینترنتی را ۱۷ درصد افزایش داده و به طور میانگین در هر ثانیه ۲۵ میلیون درخواست HTTP را پاسخ می دهد. به این ترتیب سرعت ارائه خدمات اینترنتی افزایش می یابد.

آشنایی با نحوه عملکرد سرویس Cloudflare

در گذشته زمانی که کاربران قصد بارگزاری وبسایت مورد نظرشان را داشتند، درخواست هایشان به یک سرور اصلی ارسال می شد. اگر تعداد درخواست هایی که به طور همزمان به سرور ارسال می شود زیاد باشد در عملکرد آن تداخل ایجاد می شود. به این ترتیب کاربران به سایت دسترسی نخواهند داشت.

سرویس Cloudflare، این مشکل را حل کرده و دسترسی کاربران به سایت، سرور، بلاگ و اپلیکیشن ها را راحت تر کرده است. قابلیت فوق مسیر ارتباطی را کوتاه کرده و دسترسی سریع تری به اطلاعات ایجاد می کند.

مزایای استفاده از سرویس کلودفلر

قابلیت Cloudflare با استفاده از یکسری پروتکل های امنیتی، سرویس های اینترنتی را در برابر حمله های DDoS، بد افزارهای اینترنتی و اختلالات امنیتی محافظت می کند. از طرفی به صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد تا بدون استفاده کننده اختصاصی، برنامه های مورد نظرشان را در سایت قرار دهند.

سایر ویژگی های سرویس Cloudflare عبارتند از:

قابلیت ssl و توزیع محتوا برای سایت های مختلف که در سراسر شبکه ارائه می شود.

ارائه یکسری سرویس های رایگان DNS که برای هر وسیله ارتباطی از طریق اینترنت امکان پذیر است. این سرویس ها امکان مشاهده و تغییر محتواهای کاربران را برای ارائه دهنده سرویس محدود و غیر قابل دسترس می کند.

مطالب پیشنهادی: آموزش رفع خطاهای زبان جاوا 

آشنایی با محدودیت های سرویس کلودفلر

متاسفانه سرویس Cloudflare در اغلب سایت های سارق محتوا استفاده می شود. این سرویس درست مثل یک میزبان بین کاربر و هاست عمل کرده و محتواهای سایت را از شبکه سرورها تغییر داده یا به سرقت می برد.

مزایای نصب سرویس Cloudflare در وردپرس

مهم ترین مزایای استفاده از کلودفلر در وردپرس عبارتند از:

شبکه CDN (تحویل محتوا)

یکی از سرویس های مرسوم کلودفلر است که سرعت سایت را به صورت استاتیک افزایش می دهد.

گواهی SSL

کلودفلر به شما این امکان را داده تا برای سایت وردپرس خود یک سرور HTTPS  ارائه دهید تا مشاهده قفل مرورگر از این طریق امکان پذیر شود.

 سرویس DNS در کلودفلر

کلودفلر یکی از ارائه دهندگان سرویس DNS است که سرعت سایت شما را به طرز قابل توجهی بالا می برد.

سایر مزایای استفاده از  سرویس Cloudflare در وردپرس عبارتند از:

  • حفاظت سایت در برابر حملات هکرها؛
  • کوچک کردن کدهای ساختاری؛
  • تمام اقدامات امنیتی را برای سایت شما فراهم می کند.

نصب کلودفلر در وردپرس

قبل هر چیز سایت را به سرویس Cloudflare متصل کنید. برای این کار ابتدا باید سرورای نام دامنه را مدیریت کنید تا کلودفلر فعال شود. به این ترتیب محتواهای دریافتی از CDN مورد استفاده قرار گرفته و کلیه اقدامات خرابکارانه فیلتر می شوند.

برای نصب سرویس Cloudflare در وردپرس، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

گام اول: ایجاد یک حساب کاربری رایگان کلودفلر

ابتدا وارد سایت اصلی Cloudflare شده و در آن ثبت نام کنید.

در صفحه بعد دامنه سایت را وارد کرده سپس روی گزینه Add site کلیک کنید.

سرویس Cloudflare

در این مرحله سیستم از شما می خواهد که یکی از پلن ها را انتخاب کنید. برای شروع پلن Free را انتخاب کنید. این سرویس تمام خدمات مورد نیاز وردپرس را به صورت رایگان ارائه می دهد.

سرویس Cloudflare

گام دوم: سوابق DNS را تایید کنید

بعد انتخاب پلن موردنظرتان، کلودفلر سوابق مربوط به DNS را در سایت اسکن می کند. در این مرحله تنها چیزی که به تایید آن نیاز دارید، نام دامنه اصلی است که آن را قبلا وارد کرده اید.

بعد مشاهده نام دامنه سایت، روی گزینه Continue کلیک کنید.

سرویس Cloudflare

گام سوم: سرورهای نام دامنه را بروز کنید

در این بخش کلادفلر یکسری DNS جدید به شما ارائه می دهد که می توان از آن ها به جای DNS های موجود استفاده کرد.

نکته مهم: سرورهای نام دامنه برای بروزرسانی به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارند. بنابراین تا پایان این زمان منتظر مانده و هیچ اقدامی روی سایت انجام ندهید.

گام چهارم: برخی تنظیمات اصلی را پیکربندی کنید

در صفحه بعد برخی تنظیمات اصلی را پیکربندی کنید. اگر قصد استفاده از سرویس های SSL/HTTPS، دارید، گزینه Full را انتخاب کنید. به این ترتیب ترافیک سایت شما افزایش یافته و مشاهده قفل سبز برای کاربران شما امکان پذیر می شود.

 نکته مهم اینکه قبل انتخاب گزینه Full، سایت وردپرس خود را بروز کنید. برای این کار کافیست تنها URL سایت را بروزرسانی کنید.

بعد اعمال تغییرات، روی گزینه Done کلیک کنید.

گام پنجم: تکمیل فرآیند اتصال

بعد انتخاب گزینه Done، سیستم از شما می خواهد فرایند نصب سرورهای دامنه را تکمیل کنید. بعد اعمال تغییرات، نام دامنه برای بروز شدن به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد. ۳۰ دقیقه تا یکساعت صبر کرده سپس روی گزینه Re-check now کلیک کرده تا ببینید آیا DNS ها به روز شده اند یا نه.

شما به همین سادگی برای سایت خود یک کلودفلر نصب کرده اید.

سرویس Cloudflare یکی از قابلیت های رایگانی است که سایت شما را در برابر حمله های خرابکارانه محافظت کرده و سرعت آن را افزایش می دهد. برای نصب کلدفلر روی سیستم خود باید نام دامنه را تغییر دهید. به طور کلی برای نصب کلودفلر روی وردپرس باید ابتدا یک حساب ایجاد کنید. سپس سرورهای نام دامنه سایت را تغییر دهید تا با سرورهای کلودفلر هماهنگ شوند و در نهایت برای بهینه سازی سایت خود پلاگین رسمی Cloudflare را نصب کنید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *