جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما

نکات نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما

در این مقاله از استادیاری قصد داریم صفر تا صد نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما را به شما آموزش دهیم. فیگما یکی از ابزارهای حرفه ای برای ساخت پروتوتایپ های زیبا و جذاب است که محیط کاربردی ساده ای دارد. به همین دلیل این روزها مورد توجه بسیاری از طراحان و گرافیست های حرفه ای قرار گرفته است. کاربردهای اپلیکیشن فیگما به قدری زیاد است که هر کسی را مجذوب خود کرده است. این برنامه کاربردی به ۲ روش تحت وب و نرم افزاری قابل نصب و استفاده است.

در این مقاله روش نصب فونت فارسی به صورت تحت وب و نرم افزاری را به طور کامل به شما آموزش می دهیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نصب فونت فارسی در ورژن های قدیمی ویندوز

برای نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما اگر نسخه ویندوزتان قدیمی است باید فونت مورد نظرتان را از سایت های معتبر دانلود کنید.

بعد دانلود فونت مورد نظر آن را کپی و در پوسه فونت های سیستم عامل کامپیوتر در اپلیکیشن فیگما ذخیره کنید.

کلمه Run را در قسمت جستجوی ویندوز خود سرچ کنید. بعد باز شدن این قسمت، کلمه open font را جستجو کنید. در این مرحله پنجره فونت های سیستم عامل برای شما باز می شود. فونت هایی که دانلود کرده اید را در این قسمت جایگذاری سپس نصب کنید.

در اپلیکیشن فیگما وارد قسمت فونت ها شده و اسم فونت مورد نظرتان را جستجو سپس از آن استفاده کنید.

 

نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما در نسخه جدید ویندوز

برای فارسی نویسی در برنامه فیگما باید اول فونت مورد نظر فارسیتان را در ویندوز نصب کنید. در نسخه جدید ویندوز بعد نصب فونت دلخواهتان روی آن کلیک راست کرده سپس گزینه install را انتخاب کنید.

به این ترتیب فونت های فارسی به راحتی روی اپلیکیشن شما نصب شده و به راحتی می توانید در آن فارسی بنویسید.

نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما

نکته مهم اینکه برای نصب فونت های فارسی در سیستم عامل مکینتاش هم می توانید از همین روش استفاده کنید.

نکات فارسی نوشتن در نسخه تحت وب فیگما

برای فارسی نوشتن در نسخه تحت وب اپلیکیشن فیگما باید اول سایت این برنامه را باز کنید. سپس در بخش دانلود گزینه ای به نام font installers وجود دارد که می توانید بسته به نوع سیستم عاملتان گزینه های macOS installer یا windows installer را انتخاب کنید.

نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما

بعد انجام تمام این موارد اپلیکیشن در پس زمینه ویندوز شما مشاهده و قابل اجرا شدن است. اگر اکانت خود در فیگما را باز کنید، فونت های موجود در سیستم عاملتان که در نرم افزار ذخیره شده را خواهید دید.

پلاگین مناسب برای فارسی نویسی در فیگما

یکی از روش های فارسی نوشتن در اپلیکیشن فیگما استفاده از پلاگین است. افزونه RTS PLZ گزینه ای مناسب برای فارسی نویسی در فیگما است. برای استفاده از این پلاگین فونت مورد نظرتان را در نوار ابزار سمت راست انتخاب کرده سپس روی نوشته مورد نظرتان کلیک راست و از بخش پلاگین ها، افزونه RTS PLZ را انتخاب کنید. در این قسمت خواهید دید که متن شما به صورت فارسی و راست چین نمایش داده می شود.

یک افزونه دیگر برای فارسی نوشتن در فیگما RTL است که از سوی کاربران بازخورد خوبی به دست آورده است. با استفاده از این پلاگین فوق العاده می توانید لایه های متنی تان را با توجه به متن اصلی برای تحویل به توسعه دهندگان انتخاب کنید.

در این مقاله سعی کردیم نصب فونت فارسی در اپلیکیشن فیگما به روش های مختلف را به شما آموزش دهیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

در مقالات بعدی همراه ما باشید.

مطالب پیشنهادی: معرفی ۶ پلاگین پر کاربرد فیگما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *