جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آَشنایی با اهداف بازاریابی از طریق تولید محتوای دیجیتال

تأثیر تولید محتوای دیجیتال بر بازاریابی اینترنتی

تولید محتوای دیجیتال یکی از شاخه‌های پر کاربرد در زمینه بازاریابی اینترنتی بوده که امروزه مورد استقبال شمار زیادی از مدیران کسب و کارهای نوپا و قدیمی قرار گرفته، لذا در این مقاله اهداف بازاریابی از طریق تولید محتوای دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

افزایش تعامل با مشتری، هدف تولید محتوای دیجیتال

تولید محتوای دیجیتال اهداف مختلفی داشته که یکی از آن‌ها افزایش تعامل مشتری با فروشنده است که برای موفقیت در این زمینه باید مواردی مانند بازدید صفحه توسط کاربر، وضعیت اشتراک گذاری فایل‌ها و… را کاملاً تجزیه و تحلیل کنید.

سایر اهداف بازاریابی با استفاده از تولید محتوای دیجیتال عبارتند از:

  • رتبه گیری سایت در گوگل؛
  • برندسازی و افزایش محبوبیت؛

برای موفقیت در عرصه تولید محتوای دیجیتال رعایت یکسری نکات کاملاً ضروری است که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها بیان خواهد شد.

 

محتوای دیجیتال

نکات مهم برای موفقیت در تولید محتوای دیجیتال

قبل نگارش محتوای مورد نظر حتماً به موضوع آن فکر کرده و سئو محتوا را همان ابتدای متن شروع کنید.

استفاده از کلمه کلیدی مناسب

یکی از مهم‌ترین اصول دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی) شناخت بازار هدف و تحلیل کلمات کلیدی است. کلمه کلیدی عبارتی است که می‌خواهیم درباره آن اطلاعاتی به مخاطب ارائه دهیم.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نه تنها بازدید سایت را بیشتر نکرده، بلکه پس از مدتی کاربر از مطالعه مطلب کلافه و خسته شده و نتیجه‌ای کاملاً معکوس خواهد داشت.

استفاده از CTA های مناسب متن

CTA مخفف عبارت Call to Action و بیانگر هدف اصلی از ارائه مطلب است. در واقع CTA کاربر را برای انجام کاری ترغیب می‌کند مثلاً نویسندگان سایت‌های فروشگاهی اغلب در انتهای مقالات خود کاربران را به خرید از سایت جذب می‌کنند.

هماهنگی در نوشتار

برای موفقیت در تولید محتوای دیجیتال از اصطلاحاتی استفاده کنید که مردم روزانه با آنها زیاد سر و کار دارند همچنین استفاده از اصطلاحات قدیمی را به طور کامل دور بریزید.

اختصاص لینک مناسب به مقالات

استفاده از لینک‌های مناسب در مقالات تأثیر زیادی در سئو سایت شما داشته همچنین این کار جایگاه ویژه‌ای در گوگل دارد لذا برای اثرگذاری بیشتر مطالب ابتدا منابع معتبری برای محتوایتان انتخاب کرده، سپس به آن‌ها لینک بدهید.

احساسات مخاطب را هدف بگیرید

 مخاطبین تمام مقالات سایت را مطالعه نکرده و تنها برخی از نکات برایشان مهم است به همین دلیل در نگارش محتوای خود محصول یا خدمات را به گونه‌ای تعریف کنید که مخاطب آن را دوای درد تمام مشکلات خود بداند.

از لحن قاطع استفاده کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای موفقیت در تولید محتوای دیجیتال، استفاده از لحن آمرانه و مستقیم است برای ساختار جملات خود را در قالب دستوری استفاده کنید.

 

محتوای دیجیتال

سایر نکات مهم برای موفقیت در تولید محتوای دیجیتال و سئوی سایت عبارتند از:

عدم استفاده از لحن منفعلانه. مثلاً به جای استفاده از جمله “یک روستا توسط شیر مورد حمله قرار گرفت”، عبارت “شیر به روستا حمله کرد” را استفاده کنید.

استفاده از جملات هیجان انگیز و تاثیرگذار؛

عدم استفاده از جملات طولانی که اغلب اوقات حوصله کاربر را سر می‌برد.

مطالب خود را به صورت جزء به جزء ارائه دهید.

بروز رسانی مداوم و به موقع لینک‌ها؛

استفاده از بهترین ابزار سئو سایت؛

محتوای خود را هیجانی شروع کنید.

استفاده از بهترین قواعد املایی و نگارشی؛

از کلمات مناسب استفاده کنید.

محتوای دیجیتال تأثیر زیادی در بازاریابی داشته، از این رو امروزه زیاد مورد استقبال قرار می‌گیرد. در این مقاله سعی کردیم شما را با اصول محتوانویسی دیجیتال آشنا کنیم. برای اطلاع بیشتر در این زمینه به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *