جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

اهمیت متقاعدسازی در مدیریت کسب و کار

آموزش اصول اولیه متقاعدسازی در مدیریت

معمولا افرادی که از مهارت متقاعدسازی یا همان Persuasion برخوردار هستند، در زندگی شخصی و کاری خود عملکرد بهتری دارند. شاید تا به حال بارها و بارها این جمله را شنیده باشید که به فرض مثال مینا مهره مار داره، نمی دونم چرا وقتی حرف می زنه، نمی تونی باهاش مخالفت کنی.

اگر شما هم این جملات را زیاد شنیده اید، باید بدانید که هیچ جادو یا مهره ماری در کار نبوده و مینا تنها از مهارت متقاعدسازی برخوردار است.

نکته مهم اینکه افراد دارای مهارت Persuasion، آن را به صورت ژنتیکی در خود نداشتند بلکه ماه ها و سال ها برای رسیدن به آن تلاش کرده و این خصلت را در خود تقویت کرده اند. جالب است بدانید متقاعدسازی نه تنها در زندگی شخصی، بلکه در زندگی کاری شما هم تاثیر بسیاری دارد.

در ادامه می خواهیم شما را با این مهارت کاربردی بیشتر آشنا کنیم.

مهارت متقاعدسازی چیست؟

متقاعدسازی به شما کمک می کند تا دیگران حرف های شما را شنیده و از آن ها استقبال کنند. این روش دیدگاه و نگرش دیگران را به سمت شما هدایت می کند. مهارت متقاعدسازی یا همان persuasion احساسات و استدلال های دیگران را تحت تاثیر قرار داده و بر آن ها تاثیر می گذارد.

اگر می خواهید در زندگی شخصی یا حرفه ای خود به موفقیت برسید، باید مهارت متقاعدسازی را در خود تقویت کنید. برای مثال هنگامی که قصد فروش محصول خود به مشتری را دارید، باید او را متقاعد کنید که از شما محصول خریداری کند.

نتیجه می گیریم مهارت متقاعدسازی اهمیت بسیاری در مدیریت کسب و کار شما دارد.

نکات مهم در Persuasion

به طور کلی مهارت متقاعدسازی در کسب و کار را می توان به ۲ دسته بازاریابی و فروش و مدیریت تقسیم کرد. از این مهارت می توان در بازاریابی برای متقاعد کردن مشتریان و در مدیریت برای متقاعدسازی سرمایه گذاران اصلی استفاده کرد.

مهم ترین راهکارهای متقاعدسازی مشتریان عبارتند از:

اصرار بیش از حد ممنوع

برای فروش محصولات خود بیش از حد به مشتری اصرار نکنید. این کار باعث می شود او تحت اجبار قرار بگیرد. از طرفی احساس کند که محصول شما کامل نیست. در نهایت اصرار بیش از حد نه تنها باعث جذب مشتری نشده بلکه اطمینان او به شما و محصولتان هم از بین می برد.

تمرکز خود را روی مشتریانی بگذارید که به راحتی متقاعد شده و واقعا قصد خرید دارند. شناسایی مشتریان واقعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه به مخاطبین خود، اصل متقاعدسازی

اگر مشتری احساس کند به او علاقه نداشته یا برایش ارزش قائل نیستید، هرگز به حرف های شما اهمیت نمی دهد. بنابراین برای متقاعدسازی مشتریان قبل هر چیز باید به آن ها احترام بگذارید.

برای مثال سعی کنید با لحن محاوره ای با آن ها صحبت کنید. به این ترتیب تاثیر کلام شما بیشتر شده و آن ها را راحت تر متقاعد می کنید.

استفاده از شیوه گفتاری صحیح

لحن صحبت شما تاثیر فوق العاده ای در متقاعدسازی افراد بازی می کند. بنابراین حتما به لحن خود هنگام صحبت با مشتری دقت کنید. استفاده از جملات پیچیده و فلسفی نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه مشتریتان هم گیج می کند.

سعی کنید با مشتری خود با لحنی صمیمی و دوستانه صحبت کنید اما هنگام صحبت احترام او را نگه دارید. صحبت های شما باید واقعی و در عین صداقت باشد.

فراموش نکنید اعتماد به نفس بالای شما تاثیر زیادی در Persuasion مخاطبینتان خواهد داشت.

هرگز تسلیم نشوید

یکی از اصول اساسی متقاعدسازی، تسلیم نشدن است. هر مشتری روحیه و سلیقه خاصی دارد. بنابراین ممکن است برای متقاعدسازی او زمان بیشتری صرف کنید. در صورتی که مشتری با صحبت های شما مخالفت کرده و آن ها را نپذیرفت، تسلیم نشده و با اعتماد به نفس به مسیر خود ادامه دهید.

متقاعدسازی یکی از روش های اصولی در بازاریابی و مدیریت کسب و کار است. در این مقاله سعی کردیم شما را با تکنیک های متقاعدسازی و اهمیت آن در حوزه های مختلف آشنا کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *