جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟

۹ راهکار برای بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO

اگر با مفاهیم سئو آشنایی داشته باشید حتما بارها و بارها نام بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO را شنیده اید اما به معنای واقعی آن توجه نکرده اید. خیلی از کسب و کارها تلاش می کنند تا افزایش بازدید سایتشان را بالا ببرند. اما این موضوع به تنهایی مهم نیست و شما باید بتوانید تمام ورودی های سایتتان را به نحوی تنظیم کنید که به هدف هایتان دسترسی پیدا کنید. بهینه سازی نرخ تبدیل این مورد را برای شما انجام می دهد.

مثلا شما یک فروشگاه اینترنتی داشته و روزانه تلاش می کنید که ورودی های وبلاگتان را افزایش دهید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO به شما توضیح داده می شود.

آشنایی با مفهوم نرخ تبدیل

نرخ تبدیل عددی است که به شما نشان می دهد چه تعدادی از بازدیدکنندگان یک عمل خاص را در صفحه انجام می دهند. به عبارت بهتر نرخ تبدیل به شما نشان می دهد برای رسیدن به هدف خود چقدر تلاش می کنید؟ اگر نرخ تبدیل شما عدد خوبی را نشان دهد، یعنی رضایت مخاطبانتان را به دست آورده اید.

حالا که با مفهوم نرخ تبدیل آشنا شدید، بیایید کمی با مفهوم بهینه سازی نرخ تبدیل هم آشنا شویم.

بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO

بسیاری از شرکت های تازه تاسیس با صرف هزینه های گزاف سعی در جذب مخاطب و افزایش فروش سایتشان را دارند حال آن که زمانی که مخاطب وارد سایت آن ها می شود به خوبی به صفحه مورد نظر هدایت نمی شود. علت چیست؟

برای جلوگیری از این کار می توانید یکسری تغییرات ساده روی نرخ تبدیل خود اعمال کرده و آن را بهینه کنید. بهترین روش برای بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده از A/B تست است.

زمانی که CRO افزایش پیدا می کند، در واقع میزان بازدید کاربران از صفحات سایت شما هم افزایش پیدا می کند.

بهینه سازی نرخ تبدیل

دلایل پایین بودن نرخ تبدیل سایت

سایت شما ممکن است به دلایل زیر با کاهش نرخ تبدیل مواجه شده باشد:

  • سایت شما به خوبی طراحی نشده است.
  • خدمات یا محصولات شما به اندازه کافی جذاب و ارزشمند نیستند.

حالا برای CRO از کجا باید شروع کنیم؟

برای بهینه سازی نرخ تبدیل باید برای هر صفحه سایت اهداف تبدیل خود را مشخص کنید. برای مثال هنگامی که محصولاتتان را به صورت اینترنتی به فروش می رسانید، هدف اصلی شما خرید مشتری است در حالی که برای فروش محصول یا خدمات دیگران ممکن است سرنخ هایی که سایت شما آن ها را جمع آوری کرده هدف اصلی شما قرار بگیرند.

برای بهینه کردن نرخ تبدیل از کدام صفحات شروع کنیم؟

بعد تعیین معیارهای تبدیل سایت یا صفحه در مرحله بعدی باید مشخص کنید که قصد بهینه سازی کدام بخش از قیف بازاریابی خود را دارید؟

به طور کلی  می خواهید برخی از قیف تبدیل خود را که دارای بیشترین ترافیک است دریافت یا روی بهینه سازی آن

تمرکز بیشتری داشته باشید باید صفحات سایتتان که ترافیک بیشتری دارد را خیلی جدی مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب می توانید رونق کسب و کارتان را بیشتر کنید.

برای درک بهتر این  موضوع بیایید با هم یک مثال بررسی کنیم:

برای مثال فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش پوشاک دارید که تعداد بازدیدکنندگان صفحه خرید کلاه آن نسبت به بقیه صفحات بیشتر است اما نرخ تبدیل چشمگیری ندارد. شما می توانید با ترفندهای بهینه سازی نرخ تبیدل میزان فروش محصول خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

راهکارهای مناسب افزایش CRO

برای اینکه نرخ تبدیل سایتتان را افزایش یا به نوعی بهینه کنید راه های زیادی پیش روی شماست که در ادامه به آن ها می پردازیم:

ارزش هایی که به مشتری پیشنهاد می دهید را تغییر دهید

بسیاری از صاحبان کسب و کار یا بازاریابان به دلیل معرفی نامناسب محصول یا خدمات خود همچنین گران بودن آن تعداد زیادی از مشتریان خود را به راحتی از دست می دهند. برای جلوگیری از این موضوع سعی کنید قالب سایتتان را جذاب طراحی کرده و برای معرفی محصول یا خدماتتان از کارشناسان برجسته استفاده کنید.

برای مثال کمپانی ورد استریم با معرفی ابزار رایگان AdWords Performance Grader توانست نرخ تبدیل سایت خود را به طرز فوق العاده ای افزایش دهد.

بهینه سازی مناسب صفحه فرود

زمانی که از ارشمند بودن محصول یا خدمات خود مطمئن شدید، برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت خود باید صفحه فرود آن را آماده کنید. برای این کار چند ترفند فوق العاده به شما پیشنهاد می دهیم:

برای معرفی محصول یا خدمات خود از عنوان ها و توضیحات جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید.

سعی کنید در صفحه اصلی سایت از دکمه های رنگی با وضوح بالا استفاده کنید که نظر مخاطبتان را به خود جلب کند.

نکته دیگر برای افزایش نرخ CRO این است که عنصرهای مهم را در بالای صفحه فرود وارد کنید.

استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت باعث جذب بیشتر مخاطبان می شود. همچنین برای معرفی خدمات یا محصولات خود می توانید از ویدئو هم استفاده کنید که تاثیر بیشتری دارد.

بهینه سازی نرخ تبدیل

 

افزایش سرعت سایت

زیبایی و جذابیت سایت یکی از فاکتورهای اصلی و مهم افزایش بازدید کاربران است اما در این بین تاثیر سرعت لود بالای سایت هم نباید دست کم بگیرید. اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما پایین باشد، کاربران زمانی که وارد سایت می شوند منتظر نمانده و بلافاصله از آن خارج می شوند.

بنابراین با توجه به نکات بالا به این نتیجه می رسیم که سرعت و ظاهر سایت باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

استفاده از تکنیک CTA

برای صفحات پر بازدید خود سعی کنید از تکنیک CTA استفاده کنید. به این ترتیب کاربران به صفحه هدف شما هدایت می شوند. برای مثال ممکن است بیشترین نرخ بازدید کاربران مربوط به صفحه وبلاگ سایت شما باشد. در این صورت شما می توانید به راحتی با استفاده از بنر یا CTA کاربران را به سمت این صفحه هدایت کنید.

نکته مهمی که در این زمینه باید در نظر بگیرید این است که از CTA در ابتدای صفحه استفاده کنید. چون کاربران اغلب تا انتهای صفحه پیش نمی روند.

جذب دوباره مشتریان قدیمی سایت

بازدیدکنندگان قدیمی هیچوقت سایت شما را فراموش نمی کنند. این افراد به راحتی می توانند به مشتری وفادار شما تبدیل شوند. شما می توانید با استفاده از روش های مختلف بازدید کنندگان قدیمی را دوباره به سایتتان برگردانید. برای این کار شما می توانید یک محتوای جذاب مثل عکس یا متن در صفحه اصلی سایتتان قرار دهید که نرخ تبدیل را افزایش دهد.

جذب مخاطبان جدید در کنار مشتریان قدیمی هم می تواند یکی از رازهای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت شما به حساب بیاید.

بهینه کردن متن های وبلاگ سایت

سعی کنید مقالاتی که بازدید زیاد اما نرخ تبدیل کمی دارند را شناسایی سپس آن ها را بهینه کنید.

روش دیگر این است که پست های با ترافیک بالا را شناسایی کرده و با استفاده از ترفندهای مختلف نرخ تبدیل آن ها را افزایش دهید.

تست روی لندینگ پیج سایت را فراموش نکنید

با توجه به نکات بالا می توان گفت صفحات فرود یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین صفحات یک سایت هستند که تجربه کاربری خوبی برای کاربر ایجاد کرده و او را به سمت قیف فروش هدایت می کنند. برای بهینه سازی نرخ تبدیل روی بخش های مختلف این صفحه ها تست انجام دهید.

استفاده از قابلیت چت آنلاین برای صفحات با نرخ تبدیل بالا

در صفحاتی که دارای نرخ تبدیل بالایی هستند معمولا سوالات زیادی برای مشتریان به وجود می آید که بهتر است برای پاسخ به این سوالات از قابلیت چت آنلاین استفاده کنید. در این صورت می توانید به راحتی پاسخ کاربر خود را بدهید.

استفاده از پاپ آپ، آخرین ترفند بهینه سازی نرخ تبدیل

به عنوان آخرین نکته این را فراموش نکنید که در صفحاتی که بازدید بالایی دارند حتما از پاپ آپ یا تبلیغات استفاده کنید. این کار نرخ تبدیل سایت شما را به طرز قابل توجهی بالا می برد.

در این مقاله از استادیاری سعی کردیم نرخ تبدیل و روش های بهینه سازی آن را به شما توضیح دهیم. برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *