جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

ترفندهای پرورش کودکان کتابخوان

روش های پرورش کودکان کتابخوان

 در این مقاله از استادیاری قصد داریم شما را با بهترین ترفندهای پرورش کودکان کتابخوان آشنا کنیم. امروزه تربیت کودکانی باهوش و خلاق به یکی از دغدغه های اصلی و مهم والدین تبدیل شده است. پدر و مادرهای امروزی دسوت دارند فرزندانی خلاق و کتابخوان داشته باشند. اما برای رسیدن به این هدف باید چه مهارت هایی در کودکمان تقویت کنیم؟

معمولا برای شروع کتابخوانی کودکان سن مشخصی تعیین نشده است. حتی ممکن است زمان کتاب دست گرفتن برای ۲ کودکی که در یک خانواده بزرگ شده اند، متفاوت باشد. در ادامه تکنیک هایی برای پرورش کودکانی کتابخوان به شما معرفی می شوند.

اول از خودمان شروع کنیم

والدین آینه تمام نمای کودکان هستند. به عبارت بهتر رفتار و گفتار والدین به طور مستقیم در ذهن کودک ثبت می شود. مخصوصا زمانی که فرزند شما هنوز قادر به تشخیص خوبی از بدی نمی باشد. به همین دلیل اولین قدم برای پرورش کودکان کتابخوان این است که از خودتان شروع کنید. اگر فرزند شما والدین خود را مدام در حال کتاب خواندن ببیند، این را در ذهن خود تداعی می کند که مطالعه یک کار مهم و حیاتی است. همچنین والدین می توانند زمانی که مشغول خواندن یک کتاب الکترونیک در فیدیبو هستند، بچه هایشان را هم شریک کنند.

پرورش کودکان کتابخوان

پر کردن خانه از کتاب، دومین ترفند پرورش کودکان کتابخوان

برای پرورش کودکان کتابخوان سعی کنید در خانه یا اتاق آن ها حتما کتاب قرار دهید. اینکه فرزند شما در خانه یا محل زندگیش مدام کتاب ببیند، در علاقمند کردن او به مطالعه نقش بزرگی دارد. فراموش نکنید کتاب ها را حتما در دسترس کودکانتان قرار دهید تا رفته رفته با آن ها آشنا شوند.

مطالعه هنگام بارداری

شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما مطالعه آن هم در زمان بارداری می تواند باعث آرامش کودک شما در شکمتان شود. تحقیقات نشان داده اند که این کار باعث وابستگی جنین به مادر می شود. اگر همین روند را بعد تولد کودکتان انجام دهید، در ادامه یک کودک کتابخوان تربیت خواهید کرد.

مطالعه کودک در حضور والدین

یکی دیگر از روش های پرورش کودکان کتابخوان، مطالعه آن ها در حضور والدین است. برای این کار سعی کنید کودکتان را ترغیب کنید حتما جلوی شما کتاب بخواند. برای این کار می توانید در ازای خواندن ۳ صفحه کتاب، جایزه ای برای او در نظر بگیرید. این کار باعث می شود کودک شما رفته رفته به مطالعه علاقمند شود.

مطالعه کتاب توسط کودک شما باید هر چند روز یکبار در خانه انجام شود. یادتان نرود برای پرورش کودکان کتابخوان حتما هر شب قبل خواب چند صفحه کتاب برایشان بخوانید.

از کتاب به عنوان جایزه استفاده کنید

برای علاقمند کردن کودکان خود به مطالعه می توانید در ازای هر کار خوبی که انجام می دهند، یک جایزه به آن ها بدهید. این جایزه می تواند کتاب باشد.

درست کردن یک کتابخانه شخصی، آخرین ترفند پرورش کودکان کتابخوان

سعی کنید به محض اینکه تعداد کتاب های کودکتان زیاد شد، برای او یک کتابخانه شخصی در نظر بگیرید. با این کار به فرزندتان نشان می دهید خواندن کتاب چقدر برایتان اهمیت دارد.

اگر خرید و مطالعه کتاب های جدید را به یک سرگرمی جذاب برای فرزندتان تبدیل کنید، به تدریج یک کودک کتابخوان خواهید داشت.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه:

۱۲ راهکار مفید تقویت مهارت مطالعه در کودکان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *