جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

راهکارهای افزایش کارایی در سال ۱۴۰۰

آموزش تکنیک های مهم افزایش کارایی

راه های افزایش کارایی کدامند؟ اغلب افراد با شروع سال نو اهداف جدیدی برای خود در نظر گرفته و در تلاش هستند تا مهارت های فردی خود را ارتقا دهند. آن ها در ابتدای راه شور و شوق زیادی برای دستیابی به اهداف خود دارند اما در نیمه راه انگیزه خود را از دست داده و بهره وری لازم را از دست می دهند.

در این مقاله قصد داریم تکنیک های مهم برای افزایش کارایی را مورد بررسی قرار دهیم تا با کمک آن ها سریع تر به اهداف مورد نظرتان برسید.

برنامه ریزی منظم

یکی از مهم ترین موضوعات برای دستیابی به اهداف، کارایی مناسب است. برای افزایش کارایی باید برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشید. جریان های کاری و روند انجام فعالیت های افراد در طول ماه یکسان و ثابت نیست. ممکن است یک روز خود را در یک باتلاق عمیق حس کنید و روز بعد سرشار از انرژی و انگیزه. بنابراین برای عبور از این فراز و نشیب ها باید یک استراتژی کاربردی برای مدیریت آن ها داشته باشید.

یک برنامه منظم به شما کمک می کند تا در فراز و نشیب های کاری تعادل و پیوستگی خود را حفظ کنید.

به قول معروف : “رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود            رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود”

تکنیک های رایج برای بهبود مهارت های فردی 

افزایش کارایی

اهداف خود را تعیین کنید

تعیین هدف شما را هدایت کرده و به مسیرتان جهت می دهد. اگر اهداف خود را مستحکم انتخاب کنید، مراحل پیشرفت خود به خود مقابلتان مجسم خواهد شد و برای دستیابی به آن انگیزه پیدا می کنید.

 یکی از روش های موثر در تعیین اهداف SMART است. این عبارت از ۵ کلمه Specific به معنای خاص، Measurable به معنای قابل سنجش، Achievable به معنای تحقق یافتنی، Relevant به معنای مرتبط و Time-based به معنای مبتنی بر زمان تشکیل شده است که در ادامه تاثیر هر کدام از این کلمات در تعیین هدف مورد بررسی قرار می گیرد.

آموزش تکنیک های مدیریت هزینه های سازمان 

Specific (خاص بودن)

مهم ترین ویژگی یک هدف خوب، خاص بودن آن است. برای مثال افزایش درآمد در سال ۱۴۰۰

افزایش کارایی

اهداف باید قابل سنجش باشند

یک فرد چگونه متوجه می شود که به اهداف خود رسیده است؟ برای پاسخ به این سوال باید اهداف خود را قابل سنجش انتخاب کنید. برای مثال به جای انتخاب هدف شاد زیستن در سال ۱۴۰۰ می توان دستیابی به استقلال مالی را انتخاب کرد.

اهداف شما باید قابل تحقق (Relevant) باشند. به عبارت بهتر هنگام تعیین اهداف باید واقع گرا باشید. اگر اهداف خود را به درستی تعیین نکنید، در نیمه راه از دستیابی به آن ناامید خواهید شد.

هدف شما باید آنچه که قصد دستیابی به آن را دارید، به درستی منعکس کند در غیر این صورت خیلی موثر نخواهد بود.

نکته آخر اینکه برای اهداف خود یک ضرب الاجل (Deadline) تعریف کنید. برای مثال من می خواهم تا پایان سال ۱۴۰۰، ده میلیون تومان درآمد داشته باشم. این کار علاوه بر افزایش مسئولیت پذیری، روند دستیابی به هدفتان هم سرعت می بخشد.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *