جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

صفر تا صد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا همان Hummingbird یکی از روش های جذاب و منحصر به فردی است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ طراحی شد. این الگوریتم کیفیت جستجو در گوگل را تا حد زیادی بالا برد. کاربران تا قبل پیدایش الگوریتم مرغ مگس خوار، برای جستجو در گوگل از الگوریتم کافئین استفاده می کردند. الگوریتم کافئین امکان جستجوی زنده را برای کاربران فراهم کرده و  در کسری از ثانیه چندین هزار صفحه در نتایج نشان می داد. اما گوگل به دنبال روش های مطمئن تری بود.

یکی از معیارهای مهم گوگل برای امتیازبندی سایت ها، محتواست. محتوا نویسان معمولا برای هر  مقاله خود یک کلمه کلیدی انتخاب می کنند. این کار باعث می شود گوگل مطالب آن ها را با توجه به کلمه کلیدی ایندکس کند. به مرور زمان گوگل متوجه شد استفاده از کلمه کلیدی در متن باعث افت کیفیت محتواها می شود. به همین دلیل الگوریتم مرغ مگس خوار برای بررسی دقیق تر محتواهای تولید شد.

مرغ مگس خوار با استفاده از ۲ پارامتر گراف دانش و جستجوی معنایی، عبارت هایی که از طرف کاربران سرچ می شود را دقیق تر بررسی می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار تاثیر بالایی در سئوی سایت دارد. به همین دلیل در این مقاله به کاربردهای آن در گوگل می پردازیم.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

علت نام گذاری الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

مرغ مگس خوار پرنده ای بسیار کوچک با دقت و سرعت عمل بالا است. زمانی که این پرنده در حال پرواز است، انسان نمی تواند بال های او را هنگام پرواز ببیند. مرغ مگس خوار بسیار تیزبین بوده و هدف خود را با سرعت بالایی شناسایی می کند. این پرنده معمولا نزدیک ترین هدف را شناسایی کرده و با سرعت بسیار زیادی به آن حمله می کند.

الگوریتم Hummingbird گوگل تمرکز اصلی خود را از روی کلمات کلیدی برداشته و از زبان طبیعی در نمایش نتایج جستجو استفاده می کند.

فرق الگوریتم مرغ مگس خوار با الگوریتم های پاندا و پنگوئن

مهم ترین ترس کارشناسان سئو و ادمین های سایت، پنالتی شدن توسط گوگل است. به همین دلیل بگذارید همین اول خیالتان را راحت کنیم. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بر اساس پنالتی کار نمی کند. هدف گوگل از طراحی الگوریتم های پاندا و پنگوئن جریمه کردن سایت های ارائه دهنده محتواهای بی کیفیت بود. اما الگوریتم Hummingbird عبارت سرچ شده توسط کاربر را دقیق بررسی کرده و نتایج مرتبط با آن را به او نشان می دهد. زمینه محتوای نوشته شده برای الگوریتم مرغ مگس خوار بسیار مهم است. زیرا این الگوریتم با  استفاده از جستجوی معنایی هدف نویسنده را به سرعت شناسایی می کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار با استفاده از روش گراف دانش درباره مکان ها، افراد، فیلم ها و آلبوم ها اطلاعات دقیق تری به کاربران ارائه می دهد. به طوری که با جستجوی کلمه فرانکلین روزولت کلیه اطلاعات شخصی او همراه آثارش در سمت راست صفحه نمایش پیدا می کنند.

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در جستجوی کاربران

اگر گوگل را مثل یک ماشین در نظر بگیرید که موتور آن قدیمی است، الگوریتم های پاندا و پنگوئن حکم فیلترهای جدید روغن این ماشین هستند که روی موتور آن نصب می شوند. اما الگوریتم مرغ مگس خوار تغییرات فوق العاده ای در روش جستجوی قدیمی گوگل ایجاد می کند. مهم ترین قابلیت این الگوریتم کاربردی امکان جستجو بر اساس مکالمه یا همان Conversational search است.

هدف از طراحی الگوریتم Hummingbird

گوگل با استفاده از الگوریتم Hummingbird توجه ویژه ای به عبارت های جستجو شده توسط کاربران داشته و صفحات منطبق با عبارت را در نتایج نشان می دهد.

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بر سئو

شرکت گوگل بعد معرفی الگوریتم Hummingbird به کاربران خود اطمینان داد که رونمایی از این الگوریتم قواعد کلی را تغییر نداده و سایت های دارای محتوای با کیفیت و غیر کپی هنوز می توانند جزء نتایج بالای گوگل باشند. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل از روش های سخت گیرانه تری برای ارزیابی سایت ها استفاده می کند که مهم ترین تاثیر آن کاهش ترافیک سایت شماست. بهترین روش استفاده از الگوریتم Hummingbird تولید محتوای با کیفیت و استفاده صحیح از کلمه کلیدی در متن است.

استفاده از الگوریتم Hummingbird در سئوی محلی

در دنیای طبیعت مرغ مگس خوار به دنبال نزدیک ترین هدف برای شکار خود می گردد. این الگوریتم عبارت جستجو شده توسط کاربران را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و نتایج دقیق و مرتبط با موضوع به کاربر نشان می دهد.

جستجوی صوتی یکی از روش های سرچ کلمه در گوگل است. با استفاده از این روش الگوریتم مرغ مگس خوار نتایج جستجوی شما را دقیق تر نشان می دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

ترفندهای کسب امتیاز از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

مهم ترین تکنیک های کسب امتیاز از الگوریتم Hummingbird عبارتند از:

بهینه سازی کلمات کلیدی از طریق به کار بردن عبارت های مترادف و هم معنی کلمه.

بهینه سازی انکرتکست ها با استفاده از کلمه های کلیدی

تولید محتوای متنوع را فراموش نکنید!

استفاده از فایل های چند رسانه ای و تصاویر

به کار بردن تکنیک schema markup در سرچ کلمات.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مطالب پیشنهادی:

همه چیز درباره الگوریتم گوگل پاندا

آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *