جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

صفر تا صد تبلیغ نویسی در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تبلیغ بنویسیم؟

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار محسوب شده که با فیلتر شدن فیس بوک این روزها مورد استقبال شمار زیادی از افراد و صاحبان مشاغل قرار گرفته است.

متاسفانه با یک چرخ ساده در پیج های اینستاگرام متوجه می‌شوید که در آن‌ها حتی ابتدایی‌ترین اصول محتوانویسی هم رعایت نشده، به همین دلیل در خصوص تبلیغات پیشرفت چندانی نمی‌کنند.

برای موفقیت در حوزه تبلیغات، باید متن مناسب و ارزشمند بنویسید که مخاطب را ترغیب کرده تا در وبسایت یا پیج شما کلیک کرده و تبلیغات آن را مشاهده کند.

برای تبلیغ نویسی در اینستاگرام، ابتدا مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرده سپس از آن‌ها یک شخصیت بسازید. بعد ایجاد شخصیت مناسب، کلیه نیازها و دردهای او را مطابق محصولات و خدمات مورد نظر انتخاب کنید.

اینستاگرام

نکات طلایی در تبلیغ نویسی اینستاگرام

برای موفقیت در عرصه تبلیغ نویسی لازم است موارد زیر را رعایت کنید.

خلاقیت در تبلیغ نویسی

طبق تحقیقات انجام شده، خلاقیت باعث افزایش کارایی و عملکرد سیستم شده اما متاسفانه اغلب مشاغل در تبلیغات خود از خلاقیت استفاده نکرده و به نوعی محتواهای خود را از دیگران کپی برداری می‌کنند.

همخوانی متن و تصویر

یکی از موارد مهم در تبلیغ نویسی، همخوانی متن با تصویر است. هرگونه ناهماهنگی بین متن و تصویر سبب شده تا کاربر انتظارات شما را برآورده نکند.

 ذکر موارد مهم در متن

هنگام نگارش محتوای تبلیغاتی، آن را ساده نگه داشته و مطالب مهم را در ۳ جمله بیان کنید.

انتخاب هدف در تبلیغ نویسی

برای تبلیغات خود در اینستاگرام حتماً هدف داشته باشید که این کار نقشه راه را به کاربر نشان داده همچنین اورا با برند شما بیشتر آشنا می‌کند.

ساده نویسی در نگارش

تبلیغات خود در اینستاگرام را تا حد امکان کوتاه کرده تا کاربر خسته و کسل نشود. نکات مورد نظر خود را به طور واضح و مختصر بیان کرده تا کاملاً برای کابر قابل فهم باشد.

الهام از مطالب دیگران

عده‌ای، الهام گیری از مطالب دیگران را با کپی مطالب اشتباه گرفته حال آن که این ۲ مفهوم کاملاً با یکدیگر فرق دارند. در الهام گیری، مطالب دیگران درباره حوزه فعالیت خود را مطالعه کرده و بر مبنای آن تبلیغ یا محتوای خود را ایجاد می‌کند.

همواره سعی در بهبود مطالب خود داشته و تغییر تفکرات مخاطبین خود را در نظر بگیرید.

سایر نکات مهم در تبلیغ نویسی اینستاگرام عبارتند از:

  • استفاده از هشتگ های مناسب؛
  • استفاده از فراخوان‌های مناسب که سبب جذب مخاطبین بیشتری می‌شود.
  • کاربران را حتماً در متن خود درگیر کنید. برای این کار از سوالاتی استفاده کرده که حس کنجکاوی او را تحریک کند.
  • برای کپشن نویسی متون تبلیغاتی حتماً از قلاب استفاده کنید.
  • نگارش متن به صورت داستانی؛

بهترین زمان تبلیغ نویسی در اینستاگرام

سؤال اغلب کاربران این است که نوع تبلیغات اینستاگرام چگونه باشد؟ در پاسخ باید گفت تبلیغات اینستاگرامی تنها باید به شکل عکس گذاشته شود و متن آن باید کاملاً مختصر انتخاب شود.

 

اینستاگرام

۴ اصل مهم در تبلیغ نویسی اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام، سایت یا محیطی باید دارای ۴ ویژگی باشند که عبارتند از:

  • جذب کاربر؛
  • بیان ویژگی‌های به خصوص محصول؛
  • اثبات ادعا؛
  • اقدام؛

بهترین زمان برای تبلیغات اینستاگرامی

متاسفانه اغلب کاربران تبلیغات زمانی شروع می‌کنند که صفحه اصلاً آماده نیست و همین عامل مشکلاتی را به وجود می‌آورد. بنابراین قبل شروع تبلیغات، حتماً عکس پروفایل مناسب تهیه کرده و حداقل ۱۰ تا ۲۰ پست جذاب و حرفه‌ای درون صفحه قرار داده همچنین برای پست و استوری های خود برنامه ریزی دقیق انجام دهید.

تبلیغات اینستاگرامی یکی از روش‌های مرسوم برای افزایش مخاطبین و تعامل بهتر با آن‌هاست که برای موفقیت در این زمینه باید یکسری اصول و قوانین خاص انجام شود.

برای آشنایی با روش‌های بازاریابی دیجیتال به مقاله “ آشنایی با استراتژی‌های رایج بازاریابی دیجیتال” مراجعه کرده یا کتاب “برندسازی و بازاریابی اسلامی” را مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *