جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

مهم ترین دلایل شکست استارت آپ ها

بررسی علل شکست استارت آپ ها در سال اول

علت اصلی شکست استارت آپ ها مخصوصا در همان سال اول، عدم تعیین هدف و آگاهی از موانع موجود است. اغلب بنیان گذاران استارت آپ ها در ابتدای کار اهداف و رویاهای بزرگی برای خود تصور می کنند اما به دلیل نداشتن تجربه کافی به شکست بر می خورند.

در این مقاله ۴ دلیل اصلی شکست استارت آپ ها را به شما معرفی می کنیم تا با آگاهی از آن ها از شکست کسب و کارتان جلوگیری کنید.

عدم تست مناسب، دلیل اصلی شکست استارت آپ ها

یکی از مهم ترین دلایل شکست استارت آپ ها عدم شناسایی راه های ورود به بازار و شناسایی موانع ورود به آن است. این موارد در کنار هم منجر به جذب سرمایه زودهنگام و تبلیغات قبل رسیده به بازار مناسب می شود.

محصولات تولیدی یا خدمات ارائه شده استارت آپ های مذکور اغلب ارزش خرید نداشته و همین عامل باعث شکست آن ها می شود.

بنیان گذاران کسب و کارهای بزرگ در دنیا معتقداند، کمال گرایی بیش از حد راه به جایی نبرده و تنها راه موفقیت، ارائه ایده به مشتریان و تعامل با آنهاست.

 بیشتر بخوانید: مبانی راه اندازی کسب و کارهای نوپا

عدم شناخت مشتری

آلیس داونیس یکی از بنیان گذاران کسب و کارهای بزرگ دنیا معتقد است شرکت های نوپایی که با مشتریان بالقوه خود درباره محصول یا خدماتشان صحبت نمی کنند، بعد مدتی به شکست می خورند.

معمولا هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید باید از خود بپرسید آیا مشتریان بازار هدف خود را به درستی انتخاب کرده ام؟

آیا محصول یا خدمات من برای این مشتریان مناسب است؟

عدم سازگاری اعضای تیم

گاهی اوقات ایده اولیه و بازار هدف به درستی تعیین می شوند اما اعضای تیم نمی توانند تعامل مناسبی با یکدیگر داشته باشند. معمولا بنیان گذارانی که افق دید خود را محدود کرده و تمرکز خود را تنها روی یک هدف گذاشته اند، عملکرد مناسبی به عنوان یک تیم ارائه نمی دهند.

مشکلات منابع انسانی، دلیل مهم شکست استارت آپ ها

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای نوپا در همان ۴ سال اول راه اندازی، ناتوانی در جذب نیروی متخصص است. به عبارت بهتر اگر اعضای تیم مهارت های اجرایی مناسبی نداشته باشند، کسب و کار پس از مدتی با شکست مواجه می شود.

اریک متیوز بنیان گذار شرکت Start Co ویژگی یک تیم موفق را انعطاف پذیری، اشتیاق به یادگیری مطالب جدید و داشتن یک هدف و رویای یکسان تعریف می کند. مواردی مانند بی اعتمادی اعضای تیم نسبت به هم و اختلاف نظر آن ها منجر به شکست کسب و کار شما خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مفهوم اندازه بازار در کسب و کار 

عدم پایداری در کار

علاوه بر موارد بالا، عدم پایداری در کار هم می تواند باعث شکست استارت آپ ها باشد. یعنی اگر رهبر نتواند اهداف روشنی برای کسب و کار خود تعیین کرده و آن ها را اجرایی نکند، تنها پول و انرژی خود را به هدر داده است.

 شکست استارت آپ ها

ناامیدی در برابر چالش های پیش رو

شروع هر کسب و کار جدید با مشکلات و چالش های زیادی همراه است. ناامیدی در برابر چالش های پیش رو، عدم استقامت و نداشتن خلاقیت یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای نوپا است. همه ما می دانیم راه اندازی کسب و کار به از خود گذشتگی زیادی نیاز دارد. بنابراین موسسین استارت آپ ها باید بتوانند بر موانع پیش رو غلبه کرده و کسب و کارشان را با تمام مشکلات سرپا نگه دارند.

طمع یا حسادت داخلی، دلیل شکست استارت آپ ها

یکی از عناصر مهم و کلیدی شروع هر استارت آپ داشتن شفقت و مهربانی است که نقطه مقابل آن حرص و حسادت داخلی است. حرص و حسادت داخلی باعث به وجود آمدن مشکلاتی بین اعضای تیم و از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان می شود.

در پایان لازم است بدانیم راه اندازی هر کسب و کار جدید با مشکلات و چالش های زیادی همراه است. پس لازم است این موانع را همان ابتدا شناسایی کرده و برای رفع آن ها تدابیری بیندیشیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *