جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

ویژگی های تبلیغات چریکی

آشنایی با تبلیغات چریکی در بازاریابی

یکی از مهم ترین روش ها برای جذب و نگهداری مشتری تبلیغات و بازاریابی است. معمولا روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که یکی از آن ها تبلیغات چریکی یا پارتیزانی است. این روش معمولا به صورت غیر منتظره مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله ابتدا با مفهوم تبلیغات چریکی در بازاریابی آشنا شده سپس ویژگی های آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلیغات چریکی چیست؟

این روش معمولا برای بازاریابی محصولاتی به کار می رود که به بازاریابی حضوری یا دهان به دهان وابسته هستند. در تبلیغات چریکی بدون هزینه زیاد می توانید تبلیغات زیادی انجام دهید.

تبلیغات چریکی مخاطبین را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. نکته مهم اینکه این روش برای تمام کسب و کارها جواب نمی دهد. تبلیغات پارتیزانی برای مشاغلی که مخاطبین آن ها جوانان هستند، گزینه ای مناسب محسوب می شود.

روش تبلیغات چریکی معمولا در مسیرهای پر رفت و آمد مثل خیابان، کنسرت، جشنواره و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم این روش توجه به مکان و زمان بازاریابی است. در اصل هدف از تبلیغات پارتیزانی تعامل بیشتر افراد با محصول یا خدمات شماست.

تبلیغات چریکی

انواع تبلیغات پارتیزانی کدام اند؟

تبلیغات پارتیزانی انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. کمپین های مختلف تبلیغاتی؛
  2. بازاریابی ویروسی؛
  3. خرده فروشی در بازار؛
  4. تبلیغات مردمی؛
  5. حضور در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد؛
  6. تبلیغات چریکی از راه مخفی کاری؛

نکته مهمی که در تبلیغات چریکی در نظر بگیرید این است که این روش با تبلیغات سنتی کاملا فرق داشته و روشی ارزان قیمت در عین حال بسیار تاثیرگذار است. تبلیغات پارتیزانی به دلیل مقرون به صرفه بودن توسط بسیاری از شرکت های نوپا و استارت آپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین مشخصات بازاریابی چریکی

اگر قصد دارید برای رونق کسب و کار خود از بازاریابی چریکی استفاده کنید، باید ابتدا با ویژگی های مهم آن آشنا شوید.

بازاریابی چریکی از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است اما به وقت و زمان زیادی نیاز دارد. برای موفقیت در این روش بهتر است یک ایده ناب و منحصر به فرد انتخاب کرده و روی آن تمرکز کنید.

تبلیغات پارتیزانی به راحتی می تواند فضاهای اجتماعی را ویروسی کرده و مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهد. به دلیل اینکه در این روش بازاریاب با مشتری رو در رو می شود، عده ای آن را نوعی شیرین کاری تلقی می کنند. از طرفی در این روش می توانید احساسات مخاطبتان را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهید.

تبلیغات چریکی یکی از روش های متداول بازاریابی است که در آن مخاطب به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرد. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تکنیک های بازاریابی ویروسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *