جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

کاربرد چگالی کلمه کلیدی در سئو

آشنایی با مفهوم کلمه کلیدی در گوگل آنالیتیکس

چگالی کلمه کلیدی یکی از مفاهیم اصلی در بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو مارکتینگ است. استفاده صحیح از چگالی کلمه کلیدی باعث صرفه جویی در هزینه های تبلیغات و بازاریابی آنلاین شما خواهد شد.

Keyword Density طی چند سال اخیر در الگوریتم های گوگل دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. اما هنوز جزء تاثیرگذارترین آیتم ها در بهینه سازی سایت  محسوب می شود.

چگالی کلمه کلیدی در سئو چیست؟

چگالی کلمه کلیدی یا اصطلاحا Keyword Density نسبت تعداد دفعاتی است که Keyword در صفحه یا متن به کار می رود. برخی کارشناسان سئو این مفهوم را با نام فرکانس کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی خاص هم می شناسند. معمولا برای محاسبه Keyword Density از یک فرمول مشخص استفاده می کنیم که در ادامه معرفی خواهد شد.

فرمول محاسبه Keyword Density

برای اندازه گیری Keyword Density در یک صفحه، تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی را بر مجموع کل کلمات به کار رفته در متن تقسیم می کنیم و عدد به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب کنید.

مثلا فرض کنید تعداد کل کلمات به کار رفته در یک متن ۱۵۰۰ کلمه و کلمه کلیدی ۱۰ بار در آن به کار رفته باشد. در این صورت Keyword Density برابر است با:

۱۰ تقسیم بر ۱۵۰۰ = ۶۶ درصد.

چگونه برای کلمه کلیدی چگالی مناسب پیدا کنیم؟

برای تعیین Keyword Density قانون خاصی تعریف نشده است. تا الان هیچ آمار و ارقامی در رابطه با چگالی کلمه کلیدی در گوگل تعریف نشده است. با این حال رعایت یکسری نکات خاص بهینه سازی محتواهای سایت شما را بهبود می بخشد.

تعداد کلمه کلیدی مناسب برای محتوای متنی چقدر است؟

چگالی کلمه کلیدی باید مطابق متن شما تغییر کند. مثلا یک مقاله خبری طبعا به Keyword Density کمتری نیاز دارد. کارشناسان سئو معتقداند در هر ۲۰۰ کلمه، سعی کنید یک کلمه کلیدی بگنجانید. مثلا در یک متن ۲۰۰ کلمه ای یکبار باید از کلمه کلیدی استفاده کنید.

اهمیت استفاده از کلمه کلیدی در سئو

امروزه استفاده از انواع کلمه کلیدی یکی از تکنیک های مهم و اساسی در سئو به شمار می رود. انواع کلمه کلیدی یعنی یک تغییر جزئی در کلمه کلیدی خود ایجاد کنید. مثلا خرید ماشین دست دوم.

هدف کاربر از جستجوی این عبارت پیدا کردن ماشین دست دو است. استفاده از انواع کلمه کلیدی باعث می شود کاربران با یک جستجوی ساده سایت شما را پیدا کرده و از آن بازدید کند.

نکته مهم اینکه چگالی کلمه کلیدی بسیار حساس است و باید به درستی از آن استفاده کنید. زیرا ممکن است در برخی موارد اطلاعات غلط به خزنده گوگل داده و اعتبار متن خود را کاهش دهید.

خوشه بندی در Keyword Density چیست؟

همیشه مرتبط بودن یکی از موارد مهم و پر اهمیت در الگوریتم گوگل به شمار می رود. اگر چه از کلمه کلیدی نباید در متن خود زیاد استفاده کنید اما گوگل معمولا به دنبال کلمات مرتبط به هم است. وجود کلمات مرتبط اساس خوشه بندی در Keyword Density را می سازد.

نتیجه می گیریم خوشه بندی در چگالی کلمه کلیدی و افزایش بازدید سایت شما تاثیر به سزایی دارد.

سایت خود را نظر سئو مورد بررسی قرار دهید

برای بهبود عملکرد خود در محاسبه Keyword Density حتما محتواهای سایت خود را مورد ارزیابی قرار داده تا به طور ناخواسته به تبلیغات سایتتان آسیب وارد نکنید.

چگالی کلمه کلیدی یکی از اصول مهم و ارکان اصلی بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو است. در این مقاله سعی کردیم ابتدا شما را با مفهوم Keyword Density و روش های محاسبه آن آشنا کنیم. سپس به معرفی خوشه بندی کلمه کلیدی و اهمیت آن در سئو می پردازیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شاید این را بپسندید

کتاب رازهای پنهان سئو 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *