جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

تاثیر هوش هیجانی در مدیریت کسب و کار

هوش هیجانی در کسب و کار

امروزه تاثیر عوامل روانی به خصوص هوش هیجانی در کسب و کار بر هیچ کس پوشیده نیست. تمام بزرگان حوزه کسب و کار بر این باورند که برای موفقیت در فروش، بازاریابی و به طور کلی کسب و کار باید با مفهوم هوش هیجانی و کاربردهای آن آشنا باشید.

در این مقاله قصد داریم به تاثیر هوش هیجانی در کسب و کار بپردازیم. قبل هر چیز بیایید با مفهوم هوش هیجانی کمی بیشتر آشنا شویم.

هوش هیجانی چیست؟

توانایی افراد در تشخیص و مدیریت احساسات خود و دیگران را هوش هیجانی می گویند. افرادی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند، به راحتی می توانند احساسات خود را مدیریت کنند، در عین حال احساسات دیگران هم به خوبی تشخیص و کنترل می کنند.

هوش هیجانی بر موفقیت چه تاثیری دارد؟

یکی از مهارت های لازم در کسب و کارها هوش هیجانی است. در ادامه مهارت های لازم برای موفقیت در کسب و کار را به شما معرفی می کنیم.

تاثیر خودآگاهی بر هوش هیجانی

افراد دارای هوش هیجانی بالا نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی می شناسند. این عامل باعث می شود به راحتی نقاط ضعف خود را برطرف کنند. گام اول در هوش هیجانی، داشتن خودآگاهی است.

هوش هیجانی در کسب و کار

خود تنظیمی و هوش هیجانی در کسب و کار

یکی دیگر از مولفه های اصلی هوش هیجانی، خود تنظیمی است. افراد دارای هوش هیجانی بالا احساسات خود را به راحتی کنترل کرده و معمولا در برابر شرایط ناهنجار واکنش های احساسی از خود بروز نمی دهند.

همدلی

افراد دارای هوش هیجانی بالا احساسات دیگران را به درستی درک کرده و می دانند که در برابر هر کس چگونه رفتار کنند. تمام این عوامل در کنار هم باعث می شود این افراد بتوانند تعامل خوبی با دیگران برقرار کرده و رفتار مناسبی داشته باشند.

هوش هیجانی در کسب و کار

مهارت های اجتماعی و هوش هیجانی در کسب و کار

مهارت های زیادی در زمینه روابط اجتماعی وجود دارد که کلید اصلی موفقیت در کسب و کار است. برای مثال افرادی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند، رفتار دوستانه داشته و در چشم دیگران هم دوست داشتنی به نظر می رسند.

ویژگی دیگر افراد دارای هوش هیجانی بالا این است که به راحتی می توانند بین خود و دیگران نقطه اشتراک پیدا کنند. این افراد می توانند به راحتی روی محصول یا خدمات خود تمرکز کرده و برای رفع نیازهای مشتریان خود راه حل های هدفمند ارائه دهند.

مدیریت احساسات برای موفقیت در کسب و کار

بعضی افراد هوش هیجانی را به طور ذاتی و خدادادی دارند، اما ویژگی هوش هیجانی به صورت غیر اکتسابی هم در افراد به وجود می آید. کافیست آن را از راه آموزش و تمرین در خود تقویت کنید. اولین کار برای تقویت هوش هیجانی این است که احساسات طرف مقابل را درک کرده و خود را به جای دیگران بگذارید.

دومین تمرین برای تقویت هوش هیجانی، صبر کردن است. این کار باعث می شود در برابر واکنش های احساسی به سرعت واکنش نشان ندهند.

هوش هیجانی یکی از مهارت های مهم و اصلی سازمان هاست که روابط بین اعضای سازمان را بهبود می دهد. در این مقاله سعی کردیم تاثیر هوش هیجانی در کسب و کار را مورد بررسی قرار دهیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش کاهش استرس در محیط کار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *