جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

چگونه در نوسان گیری موفق باشیم؟

ترفندهای مهم جهت موفقیت در نوسان گیری (بخش دوم)

نوسان گیری (Oscillation) یکی از تکنیک‌های مهم در بازار سرمایه است که به معامله گران کمک کرده تا تحلیل بهتری از بازار بورس داشته و تصمیمات  مناسب‌تری اتخاذ کنند.

متاسفانه یکی از اشتباهاتی که تازه کاران اغلب با آن درگیر هستند، ضعف در مدیریت سرمایه و کاهش میانگین قیمت هنگام نزول قیمتی است لذا در این مقاله شما را با تکنیک‌هایی جهت موفقیت در نوسان گیری بازار بورس آشنا خواهیم کرد.

چه مواردی به فرآیند نوسان گیری لطمه وارد می‌کند؟

برخی معامله گران با تکرار خرید در سهم باقی مانده متحمل زیان‌های فراوانی شده همچنین عدم کنترل مناسب هیجان هم به فرایند مذکور آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

برای جلوگیری از ضررهای احتمالی در بازار بورس از معامله‌های احساسی پرهیز کرده و اگر سهام در موعد مقرر سود نداد، در بهترین نقطه از آن خارج شوید.

معامله گر همچنین باید در معامله‌ها متمرکز عمل کرده و در هر قیمتی وارد سهم نشود.

نکته مهم اینکه درصد سهام در روش نوسان گیری بسیار محدود بوده، از این رو، نوسان‌های صدم درصد هم برای معامله گر بسیار ارزشمند است.

برای موفقیت در این روش، معامله گر باید ابتدا سهام مورد نظر را رصد کرده و در نقطه مناسب وارد یا از آن خارج شود.

 

نوسان گیری

خطرات احتمالی استفاده از Oscillation در بورس

ایجاد حباب قیمتی مهم‌ترین موضوعی است که در اثر نوسان گیری در بازار بورس ایجاد می‌شود. به طور مثال یک شرکت فعالیت قابل قبولی از نظر عملیاتی نداشته حتی ممکن است زیان ده باشد اما با شایعه‌های نوسان گیران سهام آن مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و رشد می‌کند.

نکته مهم اینکه با خروج نوسان گیران قیمت سهام ناگهان دچار ریزش شدیدی شده و سهم شرکت مورد نظر به گوشه‌ای رانده می‌شود. به بیان ساده‌تر شرکت ارزشی غیر واقعی پیدا کرده و در بازه زمانی کوتاه ارزش خود را از دست می‌دهد.

نوسان گیری معمولاً در بازه زمانی کوتاهی رخ داده که اغلب برای سهامداران جذاب است و عده‌ای به طمع کسب درآمدهای سنگین وارد این میدان می‌شوند اما به دلیل نداشتن تجربه کافی معمولاً متحمل ضررهای سنگین می‌شوند.

نوسان گیری‌های پی در پی در بلند مدت اصلاً خوب نبوده و برای سهامدار سود مناسبی به همراه ندارد در حالی که خرید سهام بنیاد محور و نگهداری از آن‌ها سودهایی به مراتب بیشتر برای سهامدار ایجاد می‌کند.

انتخاب روش معاملاتی مناسب به محدودیت‌های فردی بستگی داشته و موضوعی کاملاً شخصی است. بنابراین هر روش نکات مثبت و منفی زیادی خاص خود را داشته، از طرفی نوسان گیری با توجه به ایجاد سود در مدت زمان کوتاه جذابیت بیشتری برای معامله گران دارد.

برای آَشنایی بیشتر با روش نوسان گیری در بازار سرمایه به بخش اول این مقاله تحت عنوان “آشنایی با مبانی نوسان گیری در بازار سرمایه” مراجعه کرده یا جزوات مربوط به کلاس آشنایی با بازار سرمایه را مطالعه کنید.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *