جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۵ راه غلبه بر اصل پارکینسون

نکات مهم درباره غلبه بر اصل پارکینسون

در این مطلب قصد داریم مهم ترین روش های غلبه بر اصل پارکینسون را به شما معرفی کنیم. قانون پارکینسون می گوید هر کار همان قدر زمان می برد که شما برایش در نظر گرفته باشید. اگر قرار باشد برای کارهای آسان و پیش پا افتاده زمان زیادی صرف کنید، انجام آن کارها طولانی تر می شود. در ادامه راه های مدیریت زمان و غلبه بر اصل پارکینسون مورد بررسی قرار می گیرند.

برنامه ریزی هدفمند اولین راه غلبه بر اصل پارکینسون

زمانی که کارهای خود را از قبل برنامه ریزی کنید، احتمال اهمال کاری کمتر شده و کارایی شما بیشتر می شود. تنظیم یک برنامه درست و اصولی به شما در مدیریت زمان کمک می کند.

نکاتی که در تهیه برنامه باید به آن توجه کنید عبارتند از:

اهداف خود را هوشمندانه انتخاب کنید

پیشرفت کاری خود را به طور منظم مورد بررسی قرار دهید

برای تکمیل کارهایتان یک جدول زمان بندی در نظر بگیرید.

از کارها و پروژه هایی که در دست دارید یک لیست کامل تهیه کنید.

شما می توانید برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود یک برنامه مناسب و منظم تهیه کنید. این کار علاوه بر اینکه انگیزه شما را بالا می برد، روی بازدهیتان هم تاثیر مثبت دارد.

غلبه بر اصل پارکینسون

برای خود مهلت تعیین کنید

یک راه دیگر برای غلبه بر اصل پارکینسون این است که برای خود زمان تعیین کنید. به جای اینکه به این فکر کنید که چقدر زمان دارم، برای کاری که در دست دارید، مهلت تعیین کنید.

از کجا بفهمیم انجام یک کار چقدر زمان نیاز دارد؟

قبل هر چیز باید برای انجام پروژه الزامات مربوط به آن را تعیین کنید. برای این کار باید یک لیست کامل از فعالیت هایی که در این پروژه انجام می دهید، تهیه کرده و کوچکترین وظایف هم مشخص کنید.

فعالیت هایتان را اولویت بندی کنید

زمانی که لیستی از فعالیت هایتان تهیه کردید، کارهایی که اولویت بیشتری دارند را انتخاب کرده و تصمیم می گیرید که انجام کدام یک به دیگری برتری دارد. معمولا سعی کنید کارهایی که زمان بر هستند را در ابتدای لیستتان قرار دهید.

انتخاب اعضای گروه، راهکار غلبه بر اصل پارکینسون

باید تصمیم بگیرید که چه کسانی را درگیر پروژه کاریتان کرده و از چه افرادی کمک بگیرید. این کار باعث می شود هم تیمی های خود را شناخته و در زمانتان صرفه جویی کنید. به این ترتیب می توانید به قانون پارکینسون غلبه کنید.

زمان خود را تخمین بزنید

بعد انجام مراحل بالا نوبت به تخمین زمان مورد نظر برای اتمام پروژه می رسد. برای تکمیل پروژه وظایفتان را به عنوان اهداف کوتاه مدت در نظر بگیرید. هر چه کارهایتان را سریع تر انجام دهید، زمان بیشتری برای انجام پروژه های بعدی برایتان باقی می ماند.

تهیه جدول زمان بندی، راهکار غلبه بر اصل پارکینسون

یکی از راه های غلبه بر اصل پارکینسون، جدول زمان بندی است. این جدول اهداف شما برای به پایان رساندن کار در بازه زمانی خاص را تعیین می کند. اگر قبل شروع یک پروژه جدید درباره آن برنامه ریزی کرده و زمان پایان آن را مشخص کنید، کارتان را جدی تر انجام خواهید داد. تهیه جدول زمان بندی به شما این امکان را می دهد که کارهایتان را به درستی برنامه ریزی کرده و وظایف افراد و نیروهایتان را کامل تر مشخص کنید.

غلبه بر اصل پارکینسون

استفاده از تکنیک پومودورو

تکنیک پومودورو خستگی های ذهنی را از بین برده و باعث می شود کارآمدتر عمل کنید. با استفاده از این تکنیک بعد هر ۲۵ دقیقه جلسه کاری یک استراحت ۵ دقیقه ای قرار داده می شود. برای آشنایی دقیق تر با این تکنیک و روش های مدیریت زمان با استفاده از آن می توانید به مقاله” آموزش مدیریت زمان با استفاده از تکنیک پومودورو” مراجعه کنید.

استفاده از ابزارهای مدیریت وظایف

یکی دیگر از راه های غلبه بر اصل پارکینسون، استفاده از ابزار مدیریت کاری است. در این روش شما می توانید لیست کارهای مهم خود را تهیه کرده و تصمیم بگیرید که از چه راه هایی می توانید پروژه های خود را مدیریت و انجام دهید.

غلبه بر اصل پارکینسون یکی از امور ضروری برای کنترل و مدیریت زمان است. اگر کارهایتان را قبل موعد مقرر به پایان برسانید، از زمان اضافی خود استفاده بیشتری می کنید. شناخت قانون پارکینسون به شما این امکان را می دهد که در زمان کمتر کارهای بیشتری انجام دهید. همچنین تعادل بین کار و زندگی شما را بیشتر می کند.

مطلب پیشنهادی: تاثیر قانون پارکینسون در کسب و کار

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *