جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش برخورد با مشتریان شاکی

همه چیز درباره برخورد با مشتریان شاکی

اصول برخورد با مشتریان شاکی یکی از موارد مهم و اساسی و از ارکان اصلی تجارت است  که باعث جذب و نگهداری مشتری می شود. معمولا کیفیت کالایی که نصب کرده یا خدماتی که ارائه می دهید در تعیین رضایتمندی مشتریان مهم است و تمام این موارد در کنار هم باعث پیشرفت تجاری مجموعه شما می شود.

زمانی که کالا یا خدمات شما مورد قبول مشتری واقع نشود، با نارضایتی و شکایت آن ها مواجه می شوید. این مسئله یکی از امور رایج در کسب و کار به حساب آمده و دقیقا مثل پاشنه آشیل عمل می کند. برای جلوگیری از ایجاد ذهنیت منفی در مشتری باید اصول برخورد با مشتریان شاکی را بدانید. در غیر این صورت کسب و کار شما با آسیب جدی رو به رو می شود.

برخورد با مشتری شاکی یکی از مهارت های مهم و ضروری است که برای پیشرفت هر کسب و کاری لازم است. در این مقاله مهم ترین اصول برخورد با مشتری شاکی را به شما آموزش می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

حفظ خونسردی، اولین اصل برخورد با مشتری شاکی

حفظ آرامش و خونسردی به شما کمک می کند تا تصمیم بهتری گرفته و به راحتی شکایت مشتریان را مدیریت کنید.

در وهله اول ممکن است مشتری شاکی فکر کند مشکل پیش آمده عمدی است. این هنر شماست که با استفاده از کلمات او را آرام و ذهنیتش را تغییر دهید.

ابتدا سعی کنید از مشتری عذرخواهی کنید. این کار باعث می شود او آرام تر شده و سوء تفاهم پیش آمده تا حدی برطرف شود.

 برخورد با مشتریان شاکی

نکات مهم در برخورد با مشتریان ناراضی

برای برخورد با مشتریان شاکی لازم است نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • ابتدا از مشتری بخواهید که علت نارضایتی خود را به طور کامل توضیح دهد. در این بین به صحبت های او کاملا گوش کنید تا ناراحتی و خشم او به طور کامل از بین برود.
  • محکم و قاطعانه صحبت کرده و از شوخی با مشتری بپرهیزید. زیرا این کار ممکن است او را عصباتی تر کند.
  • سعی کنید به خاطر مشکل پیش آمده حتما از مشتری عذرخواهی کنید. همچنین حتما بابت طرح نارضایتی و شکایت از او تشکر کنید.
  • مشتریان خود را تشویق کنید تا اعتراض و نارضایتی خود را بیان کنند. این کار باعث می شود ایراد کار خود را به درستی متوجه شوید. در عین حال از تبلیغات دهانی منفی هم جلوگیری می کنید.
  • اگر متوجه شدید که شکایت مشتری به جا نیست خیلی منطقی و واضح به او توضیح دهید که مشکل به وجود آمده به مجموعه شما ارتباطی ندارد.
  • ممکن است مشتری شاکی در وهله اول به شما توهین کند. پس در این شرایط باید خود را کنترل کرده و آرامشتان را حفظ کنید. در این موارد بهتر است با او همدلی کرده واحساساتش را درک کنید.
  • سعی کنید رضایت مشتری را جلب کرده و به او اطمینان دهید که در کوتاهترین زمان ممکن مشکل پیش آمده را برطرف خواهید کرد.
  • برای جلب رضایت مشتری از راه هایی مثل امکانات رایگان، خدمات ویژه و… استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم اصول برخورد با مشتریان شاکی را به شما آموزش دهیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی:

آموزش روش های نگهداری مشتری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *