جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش تکنیک های حل مسئله به روش کودکان بیش فعال

کودکان بیش فعال چگونه مسائل خود را حل می کنند؟

حتما بارها و بارها لغت بیش فعال را در رسانه های خبری یا از زبان اطرافیان خود شنیده اید. کودکان بیش فعال اغلب به دلیل اینکه بدون در نظر گرفتن عواقب، دست به کارهای خطرناکی می زنند، مورد شماتت یا توبیخ والدین یا بزرگترها قرار می گیرند.

کودکان بیش فعال به مرور زمان به دلیل سرزنش های زیاد والدین یا بزرگترها عزت نفس خود را از دست داده  و در برقراری ارتباط با هم سالانشان دچار مشکل می شوند. این اختلال معمولا تا بزرگسالی آن ها ادامه دارد.

خصوصیات کودکان بیش فعال

کودکان بیش فعال معمولا نمی توانند روی یک موضوع خاص تمرکز کنند. آن ها در تخیلات ذهنی خود زندگی کرده و عموما کودکانی پر حرف هستند. کودک بیش فعال اغلب فراموش می کند وسایلش را همراه خود ببرد. او معمولا زود از انجام کارها خسته شده و نمی تواند آن را تا پایان انجام دهد.

افکار منفی در کودکان بیش فعال باعث نگرانی آن ها می شود. همچنین یک کودک بیش فعال طاقت انتظار نداشته و خیلی بی قرار است. این کودکان به دلیل عدم توجه به حرف های معلمان خود نمره خوبی نمی گیرند اما کاملا باهوش هستند.

در این مقاله می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه با استفاده از ویژگی بیش فعالی کودکان به آن ها تکنیک های حل مسئله یاد دهیم.

بیش فعالی و ارتباط آن با حل مسئله

معمولا افرادی که خیالباف و دارای ذهن شلوغی هستند، قبل اینکه ایده به مغزشان برسد، منطقه مشخصی از آن را فعال می کند.

کسانی که مبتلا به بیش فعالی هستند، در مقایسه با افراد سالم دارای تفکر خلاق تری بوده و کارهای علمی جدیدی انجام می دهند. طبق تحقیقات انجام شده اختلال بیش فعالی در بزرگسالی متوقف می شود اما عده ای از افراد هستند که در بزرگسالی هم دچار همین اختلال هستند.

افراد بیش فعال معمولا هنگام برخورد با مشکلات، راهکارهای بهتری ارائه می دهند که عموما این مشکل به دلیل وجود همین نقص در آن هاست.

کودکان بیش فعال

 

در یک آزمایش، داوطلبان را با یک چالش رو به رو کردند که برای حل مسئله باید از خلاقیت خود استفاده می کردند. در این آزمایش افرادی که ذهن خود را آزاد گذاشته بودند، موفق تر از دیگران عمل کردند. نتایج آزمایش بیانگر این مطلب هستند که باز گذاشتن ذهن چقدر می توان به افزایش خلاقیت شما کمک کند.

امواج آلفا در کودکان بیش فعال

موج آلفا یکی از امواجی است که از مغز متصاعد می شود. این امواج یادگیری را آسان تر کرده و نشانگر این مطلب است که فرد در عالم رویا فرورفته است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم ارتباطات افراد دسترسی یکسانی به داده ها دارند. بنابراین دسترسی به اطلاعات و ایده های جدید تنها از راه ترکیب ایده ها یا دسترسی به ایده های خلاقانه مسیر می شود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی کودکان بیش فعال و چگونگی استفاده از این ویژگی در حل مسئله آشنا کنیم.

شما می توانید از تجربیات خود درباره حل مسئله را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *