جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش نکات مهم همکاری در فروش

همکاری در فروش چیست؟

این روزها کلمه همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را بارها و بارها از زبان افراد مختلف شنیده اید اما معنای آن را نمی دانید. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یعنی کاری که فقط با یکبار انجام دادن آن می توانید بارها و بارها کسب درآمد داشته باشید.

زمانی که یک نفر محصول یا کالایی را از طریق لینک افیلیت شما خریداری می کند، شما بابت این خزید کمیسیون خود را از فروشنده اصلی دریافت خواهید کرد. در حقیقت در این شرایط شما مثل یک واسط بین فروشنده و خریدار عمل می کنید. نکته جالب توجه اینکه در این مدل از بازاریابی شما محصولات را در مقیاس های بزرگ معرفی و می فروشید. همچنین کار شما محدود به یک محصول یا کالای خاص نبوده و در هر زمینه قادر به فعالیت هستید.

مزایای همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش با گسترش اینترنت و فضای مجازی امروزه به یکی از صنایع پولساز در دنیا تبدیل شده است. در این نوع از بازاریابی کافیست یک نفر محصول یا کالای شما را در وبسایت یا پیج شخصی خود به کاربران معرفی کند. همکاری در فروش باعث می شود تولید و بازاریابی بین افراد و گروه های مختلف تقسیم شود. همچنین این روش باعث می شود افراد با تکنیک های فروش مختلف روی محصول مورد نظر کار کنند. همین عامل باعث می شود فروش محصول چندین برابر شود.

همکاری در فروش

سایر مزایای همکاری در فروش عبارتند از:

امکان کسب درآمد به صورت غیر فعال

همکاری در فروش این امکان را به شما داده تا به جای اینکه زمان خود را صرف رفت و برگشت به محل کار بکنید، حتی موقع خوابیدن هم کسب درآمد کنید.

همکاری در فروش نیاز به ارائه پشتیبانی ندارد

معمولا فروشندگان اصلی باید بعد فروش محصول هم با خریداران در ارتباط باشند. به لطف افیلیت مارکتینگ بازاریابان دیگر نیاز به پیگیری و جلب رضایت مشتری ندارند.

افیلیت مارکت ها می توانند در منزل هم کسب درآمد کنند

خبر خوب اینکه با افیلیت مارکتینگ دیگر نیازی به رفتن به محل کار و ساعت ها پشت میز نشینی ندارید. شما می توانید هنگامی که در خانه گرم خود نشسته و مشغول نوشیدن لیوان چایتان هستید، از فروش محصولات کسب درآمد کنید.

همکاری در فروش برای فروشندگان بسیار مقرون به صرفه و کاملا انعطاف پذیر است.

آشنایی با اجزای اصلی افیلیت مارکتینگ

در فرایند همکاری در فروش ۳ جزء اصلی وجود دارند که عبارتند از:

  1. تولید کننده و فروشنده محصول
  2. ناشر آگهی یا افیلیت
  3. خریدار یا مصرف کننده

در ادامه اهمیت هر یک از این افراد مورد بررسی قرار می گیرد.

اهمیت حضور فروشنده در افیلیت مارکتینگ

فروشنده ممکن است یک کارآفرین یا صاحب یک کسب و کار بزرگ باشد. این فرد قصد دارد محصول خود را به صورت گسترده وارد بازار کند. از طرفی محصول مورد نظر ممکن است خانگی یا خدماتی باشد. مانند بسته آموزش خودآرایی.

فروشندگان معمولا خودشان به صورت  مستقیم وارد کار بازاریابی نشده و کار تبلیغات را به دیگران واگذار می کنند. البته گاهی اوقات بعضی از صاحبان کسب و کار خودشان دست به کار شده و بخشی از درآمد همکاری در فروش را به جیب می زنند.

همکاری در فروش

ناشر آگهی کیست؟

ناشر آگهی یا همان بازاریاب پورسانتی فردی است که توانایی خوبی در ارائه و معرفی محصولات فروشنده دارد. افیلیت ها (بازاریابان) در متقاعد کردن خریدار توانایی فوق العاده ای دارند. از طرفی اگر تلاش این افراد برای معرفی و فروش محصول موفق باشد، بخشی از سود حاصل از فروش به آن ها می رسد.

ناشران آگهی معمولا با طیف گسترده ای از بازدید کنندگان در ارتباط هستند. بنابراین اغلب به دنبال انتشار محصولاتی هستند که باب میل مشتریان باشد.

روش کار همکاری در فروش

فروشنده یک لینک خاص و منحصر به فرد از محصول خود را در اختیار ناشران آگهی قرار می دهد. خریدار هنگام کلیک روی لینک مورد نظر به صورت خودکار به سایت فروشنده هدایت شده و خرید خود را انجام می دهد. در این صورت افیلیت از سود حاصل از فروش پورسانت خود را دریافت می کند.

نقش مصرف کننده در همکاری در فروش

مصرف کنندگان رانندگان اصلی همکاری در فروش هستند. این افراد با خرید خود فروشنده و افیلیت را به سود می رسانند.

گاهی اوقات افیلیت ها فروشندگان را در جریان روند همکاری در فروش قرار می دهند و گاهی خریدار روحش از این قضیه خبر  ندارد. در هر ۲ صورت سود حاصل از فروش محصول به حساب افیلیت واریز می شود.

آشنایی با بهترین استراتژی های همکاری در فروش

نکاتی که باعث موفقیت شما در افیلیت مارکتینگ می شود عبارتند از:

  1. سعی کنید با فروشنده های متنوعی همکاری کنید.
  2.  برای فروش محصول ابتدا باید مخاطبان خود را جذب کنید. بنابراین قبل هر کار سعی کنید درباره محصول مورد نظر تولید محتوا انجام دهید. برای مثال می توانید برای فروش موبایل، تعدادی مقاله درباره آن در وب سایت شخصی خود منتشر کرده یا پست های مرتبط با خرید موبایل و مزایای استفاده از آن در پیجتان قرار دهید.
  3. نرخ تبدیلتان را با استفاده از روش های مختلف بهینه کنید.
  4. قبل معرفی محصول حتما درباره مخاطبین آن اطلاعات کافی کسب کنید. این کار به شما کمک می کند تا بسته به سلیقه مخاطب، بهترین محصول را به او پیشنهاد دهید.

همکاری در فروش مناسب تمام افرادی است که قصد دارند میزان درآمدشان را کنترل کرده و سود زیادی کسب کنند. یک ناشر آگهی یا افیلیت می تواند به راحتی و بدون ترک منزل با معرفی و فروش محصولات مختلف درآمد غیر فعال به دست آورد.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: کاربردهای نیچ مارکتینگ در بازار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *