جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

تاثیرات تجربه مشتری در فروش

آشنایی با مفهوم تجربه مشتری در فروش

تمام ادراک و احساس مشتریان نسبت به محصول یا خدمات شما بعد خرید در آن ها تجربه ای ایجاد می کند که به آن تجربه مشتری (CX) گفته می شود. مشتریان می توانند تجربیات مثبت و منفی خود را درباره  محصولات یا خدمات با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بنابراین تمام رفتار و ارتباط شما با مشتریان مانند وبگردی، ارائه خدمات، پشتیبانی محصولات یا خدمات و… تاثیرات مثبت و منفی در آن ها دارد.

دلایل اهمیت تجربه مشتری برای کسب و کارها

ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریان یکی از دلایل موفقیت اغلب کسب و کارهای بزرگ دنیاست. تجربه مشتری مزایایی از قبیل افزایش وفاداری آن ها نسبت به خدمات یا محصول شما، ارائه بازخورد مثبت و کاهش شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان نسبت به کسب و کار شما خواهد شد.

تفاوت تجربه مشتری و پشتیبانی

اغلب افراد تجریه مشتری و پشتیبانی را یکی می دانند. حال آنکه خدمات مشتریان (پشتیبانی خدمات) تنها بخش کوچکی از مفهوم گسترده CX (تجربه مشتری) را در بر می گیرد.

تجربه مشتری یک دیدگاه کلی نسبت به کسب و کار شماست که اساس آن را ارتباط شرکت شما با کاربرانتان تشکیل می دهد اما پشتیبانی شامل پاسخگویی به تمام سوالات مشتریان و مشکلات آنهاست.

پیشنهاد مطالعه : اصول مهم نگهداری مشتری

تجربه مشتری

چگونه یک تجربه عالی برای مشتریان خود ایجاد کنیم؟

نکات زیر در ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریانتان به شما کمک خواهد کرد.

نکته اول: هدف خود را مشخص کنید

برای ایجاد یک طرح مناسب قبل هر چیز باید تحلیل درستی از رفتار خریداران داشته باشید. بررسی شخصیت این افراد به شما در انتخاب هدف کمک می کند.

نکته دوم: انجام تحقیقات مناسب

تحقیقات بازار معمولا در ۲ دسته انجام می شوند. دسته اول بر اساس تحلیل شخصی خریداران بعد استفاده از محصول یا خدمات شما ایجاد می شود. شبکه های اجتماعی، مصاحبه با مشتریان یا صحبت با کارکنان می تواند در جمع آوری این اطلاعات مفید باشد.

دسته دوم مطالعه تحلیلی است که مربوط به وبسایت یا پیج شما می شود. برای کسب این اطلاعات ابتدا وارد بخش Google Analytics در حساب کاربریتان شوید. سپس مواردی مانند تعداد بازدیدکنندگان، پر بازدید ترین صفحات سایت و پرفروش ترین محصولات را مورد بررسی قرار دهید.

شناسایی لحظات کلیدی در تعامل با مشتریان

برای شناسایی لحظات کلیدی با نیروهای بخش فروش و بازاریابی خود درباره چگونگی آشنایی مشتریان با خدمات یا محصولاتتان صحبت و تمام این لحظات را به یکدیگر متصل کنید.

در این مقاله سعی کردیم درباره مباحثی مانند تجربه مشتری و اهمیت آن در فروش و بازاریابی و نکات مهم برای ایجاد یک طرح مناسب مطالبی به شما ارائه دهیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای مطالعه در زمینه فروش به مقاله “آموزش مهارت های ضروری برای فروشندگی” مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *