جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

تاثیر قانون پارکینسون در کسب و کار

آشنایی با قانون پارکینسون

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که کاری که انجام آن بیش از ۵ دقیقه طول نمی کشد را چند ساعت یا چند روز به تعویق می اندازید. به این کار اهمال کاری یا تعلل گفته می شود اما اسم اصلی و علمی آن قانون پارکینسون است. زمانی که وقت اضافه دارید، از آن استفاده می کنید مثلا کار را آهسته تر انجام داده یا انجام آن را به تاخیر می اندازید.

شناخت قانون پارکینسون و غلبه به آن می تواند کارایی شما در محل کار را افزایش دهد. در این مقاله از استادیاری نکاتی درباره قانون پارکینسون و تاثیر آن در محل کار را به شما توضیح می دهیم.

قانون پارکینسون یا parkinson’s law چیست؟

قانون پارکینسون به شما می گوید که هر کار به اندازه مدت زمانی که آن را انجام می دهید، طول می کشد. این قانون برای مدیریت پروژه های شخصی یا کاری بسیار مفید است.

فرض کنید یک پروژه در دست داشته و برای انجام آن تنها ۲ هفته زمان دارید. احتمالا چون می دانید که وقت اضافی دارید، آن را به آهستگی انجام داده یا انجامش را به تاخیر می اندازید. این کار باعث می شود پروژه شما بیش از حد لازم طول بکشد.

قانون پارکینسون

قانون پارکینسون اولین بار توسط چه کسی معرفی شد؟

اولین کسی که برای اولین بار قانون پارکینسون را معرفی کرد، سیریل نورثکوت پارکینسون تاریخ نویس نیروی هوایی انگلستان بود.

تحقیقات نشان داده ما زمانی که کار خاصی برای انجام داریم اغلب به این فکر می کنیم چقدر زمان لازم داریم نه اینکه برای انجام آن کار چقدر زمان نیاز داریم. این کار باعث اتلاف وقت شما می شود.

مثال هایی برای درک بهتر اصول پارکینسون

قانون پارکینسون تقریبا در تمام موضوعات کاربرد دارد. اگر این قانون را به درستی شناسایی نکرده و بر آن غلبه نکنید، کارایی شما را به راحتی تحت تاثیر قرار می دهد.

نمونه هایی از این قانون را می توان در بازاریابی یا طراحی مشاهده کنید.

کاربرد قانون پارکینسون در بازاریابی

فرض کنید مدیر بازاریابی هستید و در حال کار کردن روی یک مشتری جدید هستید، شما برای جمع آوری اطلاعات و ارائه آن به مشتری تنها یک ماه زمان دارید اما چون کارهای مهم تری در دست دارید، انجام آن را مدام به تعویق می اندازید.

زمان شما به پایان رسیده و برای تکمیل کارتان آخرین تلاش هایتان را انجام می دهید اما به نتیجه مطلوب نمی رسید. برای حل این مشکل می توانید یک تیم متخصص برای بازاریابی جمع کرده و تمرکزتان را روی تعیین زمان مناسب برای انجام پروژه اختصاص دهید.

قانون پارکینسون

 طراحی مجموعه عکس

این مثال برای طراحان عکس مناسب است. فرض کنید شما یک طراحی عکس هستید و ۲ هفته زمان دارید تا یک مجموعه عکس بسازید. چون انسان خلاقی هستید، هدفتان را روی این می گذارید که پروژه تان را به بهترین نحو انجام دهید. فکر شما این است که چگونه و از چه راه هایی پروژه خود را اصلاح یا آن را بهبود دهید.

شما می توانید با تکنیک هایی بر قانون پارکینسون غلبه کرده و کارایی خود را بالا ببرید. زمانی که اجازه نمی دهید کارتان از یک مدت زمان مشخص بیشتر طول بکشد، کارهایتان سریع تر انجام شده و می توانید از زمان خود بهتر استفاده کنید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی: قانون پارتو در مدیریت چیست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *