جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

خطای نصب فایل XML در جوملا

روش های رفع خطای نصب فایل XML

حتما هنگام نصب برنامه جوملا با خطای نصب فایل XML یا اصطلاحا Can’t find Joomla XML setup file مواجه شده اید. این خطا یعنی سیستم در نصب فایل XML در جوملا مشکلاتی دارد. شاید رفع خطای فوق برای افراد مبتدی پیچیده به نظر برسد اما با انجام چند ترفند ساده خطای Can’t find Joomla XML setup file به راحتی رفع می گردد.

دلایل بروز خطای نصب فایل XML

برنامه جوملا برای نصب افزونه ها و شناسایی مسیر آن ها از یک فایل به نام XML استفاده می کند. این فایل در تمام افزونه ها وجود دارد. ارور Can’t find Joomla XML setup file به این معنی است که سیستم در نصب فایل XML با خطاهایی رو به روست. فرض کنید که یک افزونه در یک فایل فشرده شده دارید. با نصب این افزونه، جوملا یکبار آن را از حالت فشرده خارج کرده و دنبال فایل XML می گردد.

خطای نصب فایل XML

بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، قبل نصب افزونه دقت کنید که بعد یکبار خارج شدن از حالت فشرده، آن را مشاهده می کنید یا نه؟

معمولا بعضی افزونه ها بباید 2 بار فشرده شوند. یعنی کلیه افزونه ها، پلاگین ها و ماژول ها باید تک تک نصب شوند. معمولا در انتهای این فایل ها عبارت Unzip نوشته شده. یعنی قبل نصب باید از حالت فشرده خارج شده و فایل ها تک تک نصب شوند.

حتما قبل نصب افزونه، محتویات فایل فشرده آن را مشاهده کنید.

عدم سازگاری افزونه با نسخه جدید جوملا

در نسخه جدید برنامه جوملا برای ساخت فایل XML باید به جای استفاده از تگ install، از تگ  extension استفاده کنیم.

 در غیر این صورت ممکن است با خطای Cannot find Joomla XML setup file مواجه شوید.

مشکلات فایل XML

گاهی اوقات خطای نصب فایل XML در جوملا به دلیل مشکلات این فایل به وجود می آید. معمولا برای رفع این خطا باید افزونه مورد نظر در فایل XML را مجدد ری پک کنید. همچنین قبل انتشار افزونه ها حتما آن ها را تست کنید.

خطای فایل XML یکی از ارورهای رایجی است که معمولا هنگام نصب افزونه در جوملا رخ می دهد. در این مقاله سعی کردیم شما را با دلایل بروز خطای فایل XML و راهکارهای رفع آن آشنا کنیم. در صورتی که روش های بالا را انجام دادید اما هنوز با خطای  Can’t find Joomla XML setup file مواجه هستید، با کارشناسان ما از طریق بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *