جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

صفر تا صد آموزش مخفی کردن لایک در اینستاگرام

نحوه مخفی کردن لایک در اینستاگرام

امروز و در این مقاله از استادیاری می خواهیم نحوه مخفی کردن لایک در اینستاگرام را به طور کامل به شما توضیح دهیم. در سال های اخیر اینستاگرام به کاربران خود اجازه داده تا لایک های مورد نظرشان را از نظر مخاطبین و کاربران پیجشان مخفی کنند. این امکان برای تمام کاربران اینستاگرام برقرار است.

مخفی کردن تعداد لایک در اینستاگرام یک فرایند ساده و کاملا قابل برگشت است. از طرفی در برخی از موارد می تواند به نفع شما و پیجتان هم باشد. در ادامه طریقه مخفی کردن لایک در اینستاگرام به طور کامل به شما آموزش داده می شود. در ادامه همراه ما باشید.

چگونگی مخفی کردن لایک در اینستاگرام

برای اینکه تعداد لایک هایتان را از دید کاربران مخفی کنید، ابتدا وارد پروفایل اینستاگرامتان شوید سپس روی آیکون ۳ خط در گوشه سمت راست کلیک کنید. در منوی باز شده روی گزینه تنظیمات کلیک کنید.

گزینه Privacy را انتخاب کرده سپس روی گزینه Posts کلیک کنید. در بالای دکمه Posts، گزینه Hide Like and View Counts را مشاهده می کنید. کلید این گزینه باید آبی شود. به این ترتیب دیگر تعداد لایک هایتان برای دیگران نمایش داده نمی شود.

مخفی کردن لایک در اینستاگرام

پنهان کردن تعداد لایک ها در پست های شخصی

برای این کار ۲ روش کاربردی وجود دارد. اگر عکس یا ویدئوی تازه ای داشته و نمی خواهید تعداد لایک های آن برای مخاطبینتان نمایش داده شود، نمایش لایک ها را هنگام بارگزاری پست یا ویدئوتان پنهان کنید.

برای این کار هنگامی که پست یا ویدئوتان را بارگزاری می کنید، گزینه Advanced Settings را برای آن فعال کنید.

برای خاموش کردن تعداد لایک ها بعد ارسال پست، وارد پست مورد نظر در پروفایلتان شوید سپس روی ۳ نقطه بالای گوشه راست ضربه بزنید. سرانجام در صفحه باز شده گزینه Hide like count را انتخاب کنید.

دلایل استفاده از قابلیت مخفی کردن لایک در اینستاگرام

برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده که چرا اینستاگرام قابلیت پنهان کردن تعداد لایک ها را در اختیار کاربرانش قرار داده است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم این کار به نفع خود کاربر است. اینستاگرام قابلیت مذکور را برای برخی از کشورها فعال کرد تا مشاهده کند با اعمال این امکان تعداد فالوورها افزایش پیدا می کند یا کاهش؟

طبقه مطالعه ای که در سال ۲۰۲۰ روی دختران نوجوان کشور برزیل انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که ۷۸ درصد از این افراد هنگام انتشار پست هایشان قسمتی از بدن که دوستش ندارند را پنهان یا تغییر می دهند. این کار باعث می شود پیام های غیر قابل انتظاری دریافت نکنند.

با توجه به موارد گفته شده به این نتیجه می رسیم که خیلی از اوقات فضای اینترنت بسیار خشن و خطرناک می شود. شرکت اینستاگرام بعد فعال کردن قابلیت مخفی کردن لایک در برخی از کشورها به این نتیجه رسید که نتایج برای برخی مفید و برای برخی دیگر آزاردهنده است.

تاثیر پنهان کردن تعداد لایک در عملکرد پست ها

پنهان شدن تعداد لایک ها هیچ تاثیری روی دیده نشدن شما ندارد. شما می توانید تعداد لایک هایتان را از دید عموم پنهان کنید اما برنامه همچنان لایک ها را رتبه بندی و از آن ها به عنوان یک معیار رتبه بندی استفاده کند.

به عبارت ساده تر درست است که تعداد لایک های شما پنهان شده اما هنوز هم مخاطبینی که شما را فالو نکرده اند، قادر به مشاهده پست های شما در اکسپلور هستند. به عبارت خلاصه تر این الگوریتم اینستاگرام است که تصمیم می گیرد که محتوایی برای شما نمایش داده شود.

مخفی کردن لایک در اینستاگرام تاثیرات روانی گسترده ای برای کاربران به همراه داشته و برای برخی مفید و برخی دیگر کاملا خطرناک و آزاردهنده است. بنابراین نتیجه می گیریم اگر شما هم روی تعداد لایک های پستتان کمی وسواس دارید، سعی کنید تعداد لایک هایتان را برای مدت ۲ تا ۴ هفته از دید عموم پنهان کنید.

آیا پنهان کردن لایک روی پیج های تجاری هم تاثیر دارد؟

در پیج های تجاری اعداد بالا نشانه ارزش زیاد کسب و کار شماست. برای مثال زمانی که کاربر برای اولین بار وارد پیج تجاری شما شده و عدد بالای لایک پست هایتان را مشاهده می کند، به بزرگ بودن مجموعه تان پی می برد.

مخفی کردن لایک در اینستاگرام

ردیابی پیج در صورت پنهان بودن لایک

سوال اصلی این است که زمانی که تعداد لایک های پیج مخفی هستند، چگونه عملکرد پیج را ردیابی کنیم؟ در پاسخ استفاده از قابلیت Insights را به شما پیشنهاد می دهیم. برای دسترسی به این ابزار کاربردی باید ابتدا یک پیج تجاری داشته باشید. برای این کار وارد بخش Account در منوی تنظیمات پروفایلتان شوید سپس گزینه Switch account type را فعال کنید. بعد تغییر نمایه پیجتان مجدد وارد آن شده سپس روی گزینه Insights کلیک کنید.

در این حالت اینستاگرام یک مجموعه کامل از پست ها را به شما نمایش می دهد که می توانید بر اساس معیارهای مختلف آن ها را فیلتر کنید. برای انتخاب تعداد لایک ها می توانید منوی کشویی وسط صفحه را انتخاب کنید.

امروزه با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، این شرکت حساسیت های بالایی روی پلتفرم خود ایجاد کرده تا اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان آسیب کمتری ببینند.

متخصصین شبکه های اجتماعی بر این باور هستند که مشاهده تعداد لایک ها، اضطراب و فشار بالایی روی کاربران ایجاد می کند. به همین دلیل قابلیت مخفی کردن لایک در اینستاگرام تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است.

شما می توانید نظرات خود در خصوص این ابزار جدید و کاربردی را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: ۱۳ ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *