جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

معرفی نرم افزار طراحی Inkscape

از نرم افزار طراحی Inkscape چه می دانید؟

اگر به دنبال یک ابزار حرفه ای برای طراحی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما کار با نرم افزار طراحی Inkscape را تجربه کنید. امروزه طراحان حوزه گرافیک بیش از هر چیز دیگر روی برنامه های حرفه ای طراحی تکیه دارند. برنامه Inkscape می تواند به راحتی نیازهای اولیه گرافیست های حرفه ای را برآورده کند.

در این مقاله از استادیاری قصد داریم برنامه Inkscape را به عنوان یکی از نرم افزارهای تخصصی حوزه طراحی و گرافیک به شما معرفی کنیم تا در صورت تمایل آن را در فهرست ابزارها حرفه ای خود قرار دهید.

نرم افزار طراحی Inkscape چیست؟

یک برنامه مبتنی بر وکتور است که به طور تخصصی برای هر ۲ سیستم عامل ویندوز و مک طراحی شده است. خروجی های نرم افزار طراحی اینک اسکیپ شباهت زیادی به خروجی های برنامه ایلوستریتور دارند.

نرم افزار طراحی Inkscape

آیا Inkscape رایگان است؟

نرم افزار طراحی Inkscape یکی از قدیمی ترین و کامل ترین ابزارهای حرفه ای طراحی است که در حال حاضر به صورت رایگان در فروشگاه های معتبر از جمله گوگل پلی قابل دانلود و استفاده است.

سوال اصلی این است که یک برنامه تخصصی و حرفه ای چرا باید به صورت رایگان به فروش برسد؟ در پاسخ باید گفت حدود ۱۵ سال پیش اولین نسخه Inkscape تولید و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. از آن موقع تا الان این برنامه تغییرات زیادی کرده و بروز رسانی های بیشماری روی آن انجام شده است.

نرم افزار طراحی Inkscape قابلیت های زیادتری نسبت به برنامه ایلوستریتور در اختیار کاربران قرار می دهد. اما شگفتی های این برنامه به همین جا ختم نمی شود. در واقع می توان گفت اغلب کمپانی های بزرگ طراحی برای صرفه جویی در هزینه های خود تمایل به استفاده از این برنامه فوق العاده دارند.

موارد استفاده نرم افزار طراحی Inkscape

نرم افزار طراحی Inkscape تمام ابزارهای لازم برای طراحی انواع تراکت های تبلیغاتی، کارت ویزیت، لوگو، بروشور و… را در اختیار کاربران قرار می دهد. به علاوه از این برنامه کاربردی می توانید در کم کردن حجم عکس ها، نوشتن متن روی آن ها، برش تصاویر و… هم استفاده  کنید.

بسیاری از اساتید دانشگاه های معتبر گرافیک به دانشجویان ترم اولی یا مبتدی خود استفاده از نرم افزار طراحی اینک اسکیپ را پیشنهاد می دهند. استفاده از این برنامه فرصت آشنایی با دنیای رنگارنگ گرافیک را در اختیار علاقمندان و دانشجویان این رشته قرار می دهد.

نرم افزار طراحی Inkscape

مزیت دیگر برنامه Inkscape نسبت به سایر نرم افزارهای طراحی، نصب سریع و آسان آن روی لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی است. به این ترتیب به لطف این برنامه کاربردی می توانید در هر زمان و مکان مطالب جدید یاد بگیرید.

نرم افزار طراحی Inkscape یکی از ابزارهای تخصصی و حرفه ای در زمینه طراحی و گرافیک است که در این مقاله از استادیاری سعی کردیم شما را کمی با قابلیت های آن آشنا کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

آشنایی با محیط نرم افزار ایلوستریتور

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *