جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

مقایسه نرم افزار اسکچ و فتوشاپ

نرم افزار اسکچ یا فتوشاپ؟

امروز می خواهیم به مقایسه نرم افزار اسکچ و فتوشاپ بپردازیم. نرم افزار اسکچ قیمت کمتری نسبت به نرم افزار فتوشاپ داشته و فضای کمتری را اشغال می کند. نصب اسکچ بسیار سریع تر از فتوشاپ انجام شده و کاربر می تواند بلافاصله بعد نصب از آن استفاده کند.

در ادامه ابتدا ابزارهای اسکچ را مورد بررسی قرار داده سپس دلایل استفاده از این برنامه طراحی را به شما توضیح می دهیم.

بررسی ابزارهای نرم افزار اسکچ و فتوشاپ

اولین چیزی که کاربر هنگام باز کردن نرم افزار با آن مواجه می شود، یک بوم نامحدود است. در این نرم افزار یک نوار ابزار اساسی وجود دارد که افراد می توانند به راحتی آن را شخصی سازی کنند. برای تنظیم این نوار ابزار کافیست ابتدا کلیک راست کرده سپس گزینه های لازم را انتخاب کنید. در مرحله بعد عناصر مورد نیازتان را انتخاب کرده سپس رها کنید.

نرم افزار اسکچ دارای یک صفحه است که میزان تعامل با آن را مشخص می کند. به علاوه پلاگین هایی مثل Artboard Manager وجود دارند که بوم هنری نرم افزار را در ستون یا ردیف قرار می دهند.

نرم افزار اسکچ

نکته جالب توجه این است که کاربران می توانند صفحه نمایش مناسب برنامه را در گوشی های اندروید، آی او اس یا سایت مشخص کنند.

در صورتی که قصد طراحی یک صفحه هنری برای وب سایتتان هستید، باید آن را در یک صفحه مشخص قرار دهید. خوبی کار با نرم افزار اسکچ در این است که فایل های آن می توانند دارای چندین صفحه باشند.

نرم افزار فتوشاپ هم از چندین ابزار مختلف تشکیل شده که هر کدام قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهد. برای مثال با استفاده از فتوشاپ می توانید سایز عکس هایتان را تغییر داده یا قرمزی آن ها را از بین ببرید.

همچنین فتوشاپ دارای ابزاری به نام crop است که با استفاده از آن می توانید بخش های اضافی عکستان را برش بزنید. در ادامه سعی می کنیم الگوهای نرم افزار اسکچ را به شما معرفی کنیم.

الگوهای کار با برنامه طراحی اسکچ

الگوهای اسکچ در واقع یک مجموعه از طرح های آماده است که بسیاری از طراحان آن ها را با همکاران خود در سراسر دنیا به اشتراک می گذارند. شما می توانید از این طرح های آماده به صورت رایگان استفاده کنید. در ادامه مزایای استفاده از الگوهای نرم افزار اسکچ را به شما معرفی می کنیم:

الگوهای اسکچ سرعت کار را افزایش داده و نمونه سازی را به طرز قابل توجهی انجام می دهند. با استفاده از این برنامه می توانید با سایر کاربران در سراسر دنیا تعامل داشته و پالت های رنگی خود را تغییر دهید. تنظیم تایپوگرافی در کنار سبک های سفارشی از دیگر الگوهای برنامه اسکچ است.

نرم افزار اسکچ

چرا نرم افزار اسکچ؟

مهم ترین دلیل استفاده از اسکچ برخورداری از سیستم مجوزدهی تا یکسال است. به عبارت بهتر شما می توانید با یکبار خرید این برنامه به مدت ۱ سال از آن استفاده کنید و دیگر نیازی به پرداخت ماهیانه ندارید. در طول این مدت می توانید از تمام بروز رسانی های این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید.

نرم افزار Sketch کاملا برداری است. یعنی شما می توانید از تصاویر با ابعاد مختلف بدون کاهش کیفیت تصویر در این برنامه استفاده کنید.

استفاده آسان در کنار کیفیت بالا از دیگر ویژگی های این برنامه کاربردی است.

نرم افزار اسکچ و فتوشاپ هر دو از برنامه های رایج و حرفه ای طراحی و ادیت عکس هستند که از بسیاری از جهات شبیه هم عمل کرده اما در بعضی ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله از استادیاری سعی کردیم به مقایسه نرم افزار اسکچ و فتوشاپ بپردازیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی نرم افزار طراحی Sketch

آموزش لایه در فتوشاپ

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *