جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

چگونه مرزهای شخصی خود را تعیین کنیم؟

ترفندهای عالی برای تعیین مرزهای شخصی

مرزهای شخصی یا اصطلاحا حریم شخصی چه کاربردی در زندگی افراد دارند؟ مرزهای شخصی خطوط فرضی هستند که افراد غالبا اطراف خود می کشند و هیچ کس نباید از لحاظ عاطفی یا جسمانی از آن ها عبور کند. اگر کسی به مرزهای شخصی شما احترام نگذاشته و آن ها را نادیده بگیرد، شما حق دارید مقابل او ایستاده و از حقوق خود دفاع کنید.

در این مقاله قصد داریم به شما در تعیین مرزهای شخصی کمک کنیم. پس همراه ما باشید.

نکات مهم در تعیین مرزهای شخصی

برای تعیین درست مرزهای شخصی زندگیتان ابتدا باید بدانید کجا باید سر حرف خود ایستادگی کرده و کجا باید انعطاف پذیر باشید. هر چقدر مرزهای اخلاقی و شخصی خود را روشن تر تعریف کنید، نفوذ کلام دیگران در شما کمتر خواهد شد.  با تعیین حریم شخصی درمی یابید که مسائل دیگران به خودشان مربوط است. همین عامل باعث می شود کمتر در روابط اطرافیانتان دخالت کنید.

به خودتان احترام بگذارید

تا زمانی که خودتان به خودتان احترام نگذارید، دیگران هم به شما احترام نخواهند گذاشت. شما زمانی می توانید به خود احترام بگذارید که ویژگی های شخصی و درونیتان را باور داشته و اعتماد به نفستان را بالا ببرید. باید احساس اهمیت کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی حریم شخصی خود را ترسیم کرده و جسورانه آن ها را تقویت کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تکنیک های افزایش تمرکز 

سیم خاردار مرزهای شخصی را بشناسید

سیم خاردار حریم شخصی  به این معناست که شما نباید از دیگران بترسید. در حال حاضر تصویر مناسبی از اهداف خود دارید. بنابراین زمانی که فردی مرزهای اخلاقیتان را کنار گذاشته و رفتار نامناسبی با شما دارد به راحتی می توانید بگویید: ” اینگونه رفتار را دوست ندارم یا دوست ندارم با من اینطور صحبت کنید.”

بهترین راه برای تمرین این است که از خانواده تان شروع کنید. برای مثال اگر همیشه با دیدار خانواده تان احساس بدی پیدا می کنید یا آن ها شما را تحقیر می کنند. این وضع را تغییر دهید. قدم بعدی این است که به هیچ عنوان رفتار نامناسب خانواده تان را تحمل نکنید. حرف دلتان را بزنید حتی اگر مورد انتقاد قرار بگیرید.

 

مقاومت در برابر افراد بی ادب، اصل تعیین حریم شخصی

تعیین حریم شخصی به شما این امکان را می دهد تا در برابر افراد بی ادب، پررو یا متجاوز که قصد سوء استفاده از شما را دارند، مقاومت کنید. افراد موفق معمولا قدر زمان خود را دانسته و آن را به بطالت تلف نمی کنند. این افراد تهدیدهای عاطفی را به راحتی تشخیص داده و مرزهای شخصی و عاطفی خود را به آسانی ترسیم می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز افراد موفق این است که جسورانه، محکم، مصمم و قوی پشت حریم شخصی که تعیین کرده اند ایستادگی می کنند.

تعیین مرزهای شخصی یکی از اصول مهم در زندگی فردی شماست. با تعیین حریم شخصی به افراد نشان می دهید که اجازه پایمال کردن حقوق شما را ندارند. در این مقاله سعی کردیم اصول م ترفندهای تعیین این مرزهای اخلاقی را به شما آموزش دهیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *