جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

کاربرد گانت چارت در دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با مفهوم گانت چارت در مدیریت پروژه

گانت چارت یا اصطلاحا نمودار گانت یکی از ابزار قدرتمند در زمینه مدیریت پروژه است که با استفاده از آن تمام جزئیات پروژه به صورت یکپارچه در دسترس قرار می گیرد. تمام موارد از قبیل اهداف، چشم انداز و… در نمودار گانت به صورت منظم طبقه بندی شده است.

تمام کسب و کارها در هر اندازه ای که باشند به یک گانت چارت نیاز دارند.

چه مواردی در گانت چارت مشاهده می شوند؟

مدیران می توانند با استفاده از نمودار گانت به موارد زیر دسترسی پیدا کنند.

  1. زمان شروع پروژه
  2. تقسیم وظایف در پروژه
  3. تعیین مسئولیت اعضای تیم
  4. زمان آغاز و پایان مسئولیت ها
  5. مدت زمان اجرای هر مسئولیت
  6. زمان پایان پروژه

قبل پیدایش نمودار گانت، افراد برای نمایش اطلاعات پروژه های خود از کاغذهای بزرگ، برچسب یا استیکرهای بزرگ و کوچک استفاده می کردند. این روش اغلب زمان بر و پرهزینه بود. بعد رونمایی از گانت چارت، انقلاب عظیمی در زمینه برنامه ریزی پروژه ها صورت گرفت.

مزایای استفاده از نمودار گانت

بسیاری از افراد برای تهیه نمودار گانت از نرم افزارهایی مانند اکسل استفاده می کنند. برخی از مزایای استفاده از نمودار گانت عبارتند از:

تقسیم وظایف بین اعضای تیم با استفاده از نمودار گانت سریع تر صورت می گیرد.

با استفاده از نمودار گانت، امکان تغییر، افزایش یا کاهش داده های پروژه های خود را دارید.

مدیران پروژه می توانند با استفاده از نمودار گانت از زمان دقیق شروع و پایان پروژه ها مطلع شوند و بر اساس آن زمان بندی مناسبی داشته باشند.

برنامه ریزی برای انجام کارهای گروهی از طریق گانت چارت بهتر انجام می شود.

مزایای استفاده از گانت چارت در بازاریابی دیجیتال

مهم ترین مزایای استفاده از گانت چارت در دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

برنامه ریزی بهتر

مسلما هیچ کسب و کاری بدون برنامه ریزی به موفقیت نمی رسد. نمودار گانت به مدیران و اعضای بخش دیجیتال مارکتینگ کمک می کند تا برنامه ریزی دقیق و بی نقصی داشته باشند. تمام اطلاعات مثل وظایف اعضای گروه، تاریخ شروع و پایان پروژه و… توسط نمودار گانت قابل مشاهده هستند.

جلوگیری از پیچیدگی، مزیت استفاده از گانت چارت

یکی از مزایای استفاده از نمودار گانت این است که در برنامه ریزی اهداف و مسئولیت ها محدودیت ندارد. برای مثال اگر در پروژه خود یک یا بیشمار مسئولیت برای اعضای تیمتان مشخص کرده باشید، گانت چارت آن را به صورت دقیق و شفاف در اختیارتان قرار می دهد.

گانت چارت

شفافیت در ارتباط بین وظایف

نمودار گانت این امکان را برای کاربران و اعضای تیم بازاریابی دیجیتال فراهم می کند تا روابط بین وظایف خود را به روشنی درک کرده و بدانند چه وظایفی باید موازی هم پیش برود یا زودتر انجام شود.

گانت چارت باعث برقراری ارتباط سالم و مسالمت آمیز بین مدیران و اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ می شود. زمانی که اعضای تیم نام خود را روی نمودار مشاهده می کنند، ناخودآگاه خود را عضوی از تیم دانسته و نسبت به آن احساس مسئولیت پیدا می کنند.

مدیریت بهتر زمان

زمانی که برنامه ها به صورت مکتوب تهیه شوند، مدیران و اعضای تیم به خوبی اولویت های خود را شناسایی کرده و زمان خود را بهتر مدیریت می کنند.

نمودار گانت یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در زمینه های مختلف مانند مدیریت پروژه و دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایای استفاده از گانت چارت در کسب و کارهای مختلف آشنا کنیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با تکنیک های مهم مدیریت 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *