جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با مزایای یادگیری آنلاین

نکات مهم در یادگیری آنلاین

امروزه افراد برای ادامه تحصیل و توسعه مهارت های فردی خود تمایل به استفاده از روش های یادگیری آنلاین دارند. اما این نوع یادگیری چه مزایایی در اختیار افراد قرار می دهد؟

یادگیری آنلاین در واقع همان آموزش از طریق اینترنت می باشد. در حالی که آموزش سنتی تجربه حضور در کلاس را برای دانش پذیران رقم می زند. طبق تحقیقات به دست آمده حدود ۹۰ درصد شرکت ها برای آموزش نیروهای متخصص خود از آموزش مجازی استفاده می کنند. در حالی که این آمار در دهه ۸۰ حدود ۴ درصد بود.

حال سوال اساسی این است که یادگیری آنلاین چه تفاوتی با یادگیری حضوری دارد؟

یادگیری آنلاین

مقایسه یادگیری آنلاین و حضوری

حتما بارها شنیده اید که یادگیری حضوری امکان تجربه عملی را برای دانش پذیران فراهم می کند. از طرفی دانشجویان برخی رشته ها مانند مهندسی مکانیک، پزشکی، پرستاری و… باید علاوه بر دروس تئوری، تجربه عملی هم کسب کنند. به این ترتیب آموزش آنلاین برای آن ها گزینه مناسبی محسوب نمی شود.

در ادامه ۲ روش آموزش آنلاین و مجازی با یکدیگر مقایسه می شوند.

مطلب پیشنهادی: آموزش اصول مدیریت زمان 

آموزش مجازی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به آموزش حضوری دارد

آموزش آنلاین برای افراد دورکار یا کارمندانی که امکان شرکت در سمینارهای مختلف را ندارند، گزینه ای عالی محسوب می شود. کارمندان می توانند برنامه های روزانه خود را تنظیم کرده و در کلاس های مجازی شرکت کنند.

آموزش مجازی از تنوع بیشتری برخوردار است

خوشبختانه یادگیری آنلاین، فضایی را برای کارمندان فراهم کرده که همزمان بتوانند در ۲ دوره آنلاین یا وبینار آموزشی شرکت کنند. با استفاده از این روش کارمندان دیگر نگران محل و زمان برگزاری دوره های آموزشی خود نیستند.

آموزش حضوری امکان تعامل بیشتری فراهم می کند

افراد می توانند در کلاس به طور واقعی با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین در آموزش های حضوری فرصت بیشتری برای انجام کارهای تیمی و افزایش مهارت های فردی افراد وجود دارد. آموزش حضوری می تواند فرصت آشنایی و تقویت روابط اجتماعی را برای دانش پذیران فراهم کند.

یادگیری آنلاین هزینه کمتری دارد

طی چند سال اخیر هزینه آموزش در اغلب کشورهای دنیا افزایش یافته است. با ظهور پدیده یادگیری آنلاین، در هزینه های آموزش صرفه جویی می شود.

برای مثال فردی که قصد شرکت در یک سمینار یا آموزش از راه دور را دارد باید هزینه هایی از قبیل حمل و نقل، مکان استراحت، سوخت و… را متحمل شود. به این موارد باید اجاره خانه، پارکینگ، اجرای برنامه ها و… هم اضافه کنیم.

آموزش آنلاین و حضوری یکی از موارد مهم و اساسی در پیشرفت زندگی فردی و حرفه ای افراد است. این روش ها هر کدام مزایا/ معایب مخصوص خود را دارند که در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین آن ها بپردازیم. افراد با آگاهی از این روش ها و امکانات شخصی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *