جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

استفاده از الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال

آموزش استفاده از الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال

الگوهای هارمونیک یا Harmonic Patterns یکی از مهم‌ترین ابزارها در تحلیل تکنیکال است که اغلب معامله گران حرفه‌ای برای بررسی و تحلیل بازار سهام از آن استفاده می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: تحلیل تکنیکال در بورس

الگوی هارمونیک چیست؟

تحلیلگران برای پیش بینی و تحلیل وضعیت سهام از روش‌های مختلفی مانند تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند که در آن الگوها و نمودارهای فراوانی وجود دارد اما همانطور که می دانید، برای بررسی بازار بورس تحلیل یک نمودار به تنهایی کافی نیست.

Harmonic Patterns ترکیبی از تمام ابزارها را در اختیار معامله گران حرفه‌ای قرار داده تا با استفاده از آن‌ها شناخت بهتری از بازار سرمایه به دست آورند.

مهارت‌های لازم برای استفاده از Harmonic Patterns

یک فعال بورس باید دانش کافی در زمینه تشخیص الگوهای درون یک نمودار داشته همچنین در مواقع ضروری واکنش‌های مناسب از خود نشان داده و تصمیمات درستی اتخاذ کند.

 

الگوهای هارمونیک

چگونگی شکل گیری الگوها در نمودارهای بازار سرمایه

قیمت سهام در بورس همیشه ثابت نبوده و معمولاً پس از مدتی تغییر می‌کند. گاهی اوقات قیمت‌ها روندی کاملاً برعکس در پیش گرفته و در طول این انتقال یکسری نوسانات را تجربه می‌کنند.

قیمت در بازار سرمایه دارای الگوهای قابل تشخیصی است که در ادامه بیان خواهد شد.

آشنایی با الگوهای ادامه دار

گاهی اوقات قیمت سهام بعد از تغییرات دوباره به روند قبلی خود بازگشته و همان روند صعودی یا نزولی خود را طی می‌کند که اصطلاحاً به آن الگوی ادامه دار می گوییم.

برخی دیگر از الگوهای قیمتی پس از یک تغییر جهت به روند قبلی خود بازنگشته و کاملاً برعکس آن پیش می‌روند.

 

نظرات تحلیلگران درباره الگوهای هارمونیک

الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال اولین بار توسط آقای گارتلی در سال ۱۹۳۲ ایجاد شد. سپس شخصی به نام لری پساونتو مفاهیم این الگو را بهبود داده و قوانینی از دنباله اعداد فیبوناتچی در الگوهای گارتلی قرار داد.

مهم‌ترین نظریه در Harmonic Patterns مربوط به حرکات زمان/ قیمتی است که اغلب به استفاده از دنباله اعداد فیبوناتچی و تقارن آن‌ها مربوط می‌شود.

به طور خلاصه در Harmonic Patterns با یکسری ساختارهای هندسی سر و کار داشته که برای درک آن‌ها از دنباله اعداد فیبوناتچی استفاده می‌کنیم. همچنین فهم این الگوها فرصت بسیار خوبی در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار داده تا روند قیمت سهام مختلف را پیش بینی و نقاط بازگشتی را مشخص کنند.

مزایای استفاده از الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال

مهم‌ترین مزیت استفاده از این ابزار تشخیص طرح‌های آینده و نقاط توقف به طور حرفه‌ای است. از طرفی استفاده از این روش بسیار قابل اعتماد و پیش بینی‌های آن اغلب درست هستند.

قوانین معامله الگوهای هارمونیک بر اساس نسبت‌های فیبوناتچی کاملاً استاندارد شده و این روش در مقیاس‌های بزرگ هم قابل استفاده است

خطرات احتمالی استفاده از Harmonic Patterns در تحلیل بازار

فهم و درک این روش برای تازه کاران بسیار سخت و پیچیده است همچنین استفاده از دنباله فیبوناتچی در تحلیل الگوهای هارمونیک زمان زیادی می‌طلبد. مهم‌تر از همه پیچیدگی‌های این روش با ایجاد برخی نوسانات بیشتر شده و احتمال تعیین دقیق ریسک و سود در این الگوها بسیار پایین است.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های سرمایه گذاری در بورس کتاب الفبای سرمایه گذاری نوشته محبوب صادقی را مطالعه کرده یا به مقاله ” آشنایی با ابر ایچیموکو در تحلیل تکنیکال” مراجعه کنید.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *