جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

اصول کلی استفاده از نرم افزار متاتریدر

آشنایی با ابزارهای نرم افزار متاتریدر (بخش دوم)

نرم افزار متاتریدر یکی از ابزارهای لازم برای تحلیل بازار سهام بوده که از منوهای مختلفی تشکیل می شود. در بخش اول این مقاله درباره منوهای اصلی نرم افزار مطالبی بیان شد (مقاله “ تحلیل بازار بورس با استفاده از نرم افزار MetaTrader”  در این بخش تعداد دیگری از ابزارهای این نرم افزار معرفی می شوند.

لیست اندیکاتورها در نرم افزار متاتریدر

مهم ترین بخش نرم افزار متاتریدر و از بخش های مختلفی از جمله نمودارها، تغییرات قیمت و تحلیل در آن قرار دارد در این بخش گزینه های دیگری مانند refresh و Grid به منظور رسم خطوط موازی و عمودی قرار دارند.

نرم افزار متاتریدر

 

 

آشنایی با ابزارهای منوی tools

تنظیمات این منو شامل معاملات جدید، تاریخچه داده های تاریخی، متغیرها و ویرایشگرهای زبان برنامه نویسی MQL و Option است.

کاربرد گزینه option در منوی tools نرم افزار متاتریدر

انواع تنظیمات مربوط به نمودارها، معاملات و اقدامات اینترنتی در این گزینه قرار داشته و بسیاری از گزینه های منوی اصلی دارای کلیدهای میانبر هستند همچنین بخش زیادی از این منو در صفحه اصلی برنامه وجود داشته که به واسطه آن ها می توان به تحلیل و پیش بینی پرداخت.

برای استفاده از نوار ابزارهای متاتریدر ابتدا باید آن ها را فعال کرد تا دسترسی جدید ایجاد شود. معمولا منوی tools از ۴ زیر منو تشکیل شده که عبارتند از standard (استاندارد)، line studies و timeframes که در ادامه هر کدام به طور مجزا بررسی می شوند.

منوی استاندارد (standard) معمولا برای دستورات عمومی، نوار ابزار chart شامل دستورات مورد نیاز برای نمودارها، ابزار line studies برای انواع ترسیم هندسی و نوار ابزار timeframes که نمودار ماهانه یا هفتگی را نشان می دهد.

برای فعالسازی دستورات بیشتر جهت دسترسی های سریع باید ابتدا روی هر نوار ابزار کلیک کرده، سپس با استفاده از گزینه customize موارد مورد نیاز را به نوار ابزارها اضافه کنید.

نرم افزار متاتریدر

 

کاربرد پنجره مارکت واچ در متاتریدر

برای اطلاع از قیمت نمادها و شاخص های دیگر از طریق فضای جدولی با راست کلیک کردن تنظیمات مربوط به هر نماد کاملا مشخص شده و نمودار قیمتی آن باز می شود.

فشردن دکمه hide all تمام نمادها را مخفی  کرده که برای بازگردانی آن باید از گزینه show all استفاده شود همچنین برای گروه سازی نمادهای معاملاتی می توانید از گزینه sets استفاده کنید.

یکی از مهم ترین قسمت هایی که با راست کلیک کردن روی نمادها ایجاد می شود، popup prices بوده که در آن امکان رصد قیمت ها به صورت آنلاین موجود است.

اگر بخواهیم اطلاعات نمادها را از نظر قرارداد مورد بررسی قرار دهیم ابتدا روی نماد مورد نظر کلیک راست کرده سپس گزینه specification را فعال کنید. در این لحظه تفاوت قیمت خرید و فروش یا اصطلاحا (spread) مشخص شده و نحوه محاسبه سود معاملاتی تعیین می شود.

پنجره depth of market چه کاربردی در نرم افزار متاتریدر دارد؟

تقریبا تمام فعالان بازار بورس علاقمند به مشاهده قیمت سهام به طور زنده بوده تا از تغییرات آن کاملا مطلع شوند. برای این کار وارد پنجره depth of market شده و روی نماد معاملاتی مورد نظر کلیک راست کنید تا این گزینه برای شما فعال شود.

شما می توانید دستور خرید، فروش یا توقف آن را با کمک دستور پندینگ انجام داده همچنین تنظیمات مربوط به دستور حد ضرر معامله، حجم معامله و دستور حد سود تعیین و فعال می شود حتی در صورت رسیدن قیمت سهام به سطح تعیین شده از سوی نرم افزار به کاربر هشدار داده می شود.

آشنایی با پنجره دیتا (data)

کلیه اطلاعات قیمتی، حدود قیمت سهام، انواع نرخ های محاسباتی و… در این منو قرار گرفته همچنین این پنجره به شما این امکان را داده تا اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق کپی یا انتقال به قسمت های دیگر اعمال کنید.

پنجره نمودارها در نرم افزار متاتریدر

در این منو با اعمال تغییرات می توانید نمودارها را بزرگتر کرده تا واضح تر دیده شوند همچنین این پنجره باعث مدیریت و کنترل سایر نمودارها شده و در آن حساب های معاملاتی، اندیکاتورها، اسکریپت ها و اندیکاتورهای شخصی قابل کنترل می باشند.

نرم افزار متاتریدر یکی از مهم ترین ابزارهای تحلیل بازار بورس به شمار رفته که از منوها و زیر بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام کاربرد مختص خود را دارند.

جهت آشنایی بیشتر با سایر ابزارهای تحلیل در بورس به مقاله “ آشنایی با ابر ایچیموکو در تحلیل تکنیکال” مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با مبانی نوسان گیری در بازار سرمایه 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *