جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

چگونه استراتژی موفق در بورس ایجاد کنیم؟

روش‌های ایجاد یک استراتژی موفق در معاملات بورس

تحلیلگران حرفه‌ای بازار بورس عموماً برای تغییرات و رفتارهای بازار برنامه و پلن مشخصی داشته و در صورت مشاهده هر رفتار غیر قابل پیش بینی آن را مدیریت می‌کنند.

استراتژی‌های معاملاتی در اصل مجموعه قوانینی هستند که بر روش معامله گری هنگام خرید و فروش نظارت کرده و تحلیلگران از طریق آن به خرید و فروش سهام می‌پردازند.

یک تحلیلگر بورس تنها از طریق یک استراتژی معاملاتی مناسب قادر به حفظ سرمایه خواهد بود و در صورت عدم آشنایی با اصول سرمایه گذاری در بورس کل سرمایه خود را از دست می‌دهد.

 

 

 

بورس

چگونه استراتژی معاملاتی در بازار بورس ایجاد کنیم؟

برای ایجاد یک ایده موفق در معاملات بازار بورس مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

یک چارچوب ذهنی ایده آل تدوین کنید

سرمایه گذاران موفق علاوه بر داشتن مهارت‌هایی در حوزه آموزش سرمایه گذاری در بورس، استفاده از تحلیل تکنیکال و…، ذهنیت بالایی در ایجاد چارچوب ذهنی ایده آل دارد.

برای موفقیت در بازار سرمایه معامله گر باید عواطف و احساسات خود را شناسایی کرده و با اصلاح آن، چارچوب ذهنی مختص خود را بسازد.

استفاده از تکنیک‌های روان شناختی در نوع استراتژی معاملاتی تأثیر دارد.

سبک معاملاتی مناسب خود را انتخاب کنید

یکی دیگر از مراحل تدوین استراتژی‌های معاملاتی، انتخاب بازه زمانی مناسب است که منجر به ایجاد سبک‌های متفاوتی از معاملات بورس می‌شود. تحلیلگران باید ابتدا بر عواطف خود مسلط شده سپس سبک معاملاتی مخصوص خود را انتخاب کنند.

شاخص‌های مناسب روند بازار بورس را شناسایی کنید

تشخیص معیارهای شروع یک روند در ابتدا بسیار سخت و پیچیده بوده و تحلیلگران تنها با به کارگیری تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی قادر به انجام آن هستند.

کسب مهارت در زمینه تشکیل و شروع یک روند یکی از مراحل موفقیت در بازار بورس و نیاز به دقت زیادی دارد.

نقاط ورود و خروج یک سهم را مشخص کنید

یکی از نکات مهم که سبب افزایش سودآوری معاملات می‌شود، تعیین نقطه ورود و خروج مناسب است که برای تعیین آن باید یک استراتژی معاملاتی مناسب داشته باشید.

هر چقدر ارزش سهام بالاتر باشد، استراتژی معاملاتی برای تعیین قیمت آن سهم بیشتر مهم‌تر است لذا در تعیین نقطه مناسب تحلیل تکنیکال به تنهایی کافی نبوده و در کنار آن روند حرکتی و رفتار خریداران و فروشندگان هم باید در نظر گرفته شود.

برای تعیین قیمت فروش سهم روش‌های مختلفی وجود داشته که مهم‌ترین آن‌ها مقاومت استاتیک و دینامیک در بازار است که در این روش‌ها شرایط عرضه سهام توسط فروشندگان بررسی شده و تصمیمات مناسب اتخاذ می‌شوند.

 

بورس

تعیین حد سود و ضرر

یکی دیگر از مراحل معامله گری در بازار بورس تعیین حد سود و ضرر است که این مرحله کاملاً به نقطه ورود و خروج سهم بستگی داشته و به محدوده‌ای از قیمت گفته می‌شود.

حد سود محدوده‌ای در قیمت است که سرمایه گذار بر اساس تحلیل‌های خود این محدوده را برای خروج از سهم پیش بینی می‌کند.

اگر پیش بینی‌های تحلیلگر درست از آب در نیامده و قیمت سهام بر خلاف تصور کاهش یابد، محدوده فوق را حد ضرر می گویند. معمولاً سرمایه گذار باید بلافاصله پس از رسیدن به حد سود یا ضرر تصمیم مناسب را گرفته و تمام مراحل را از قبل کاملاً مکتوب کند.

تحلیل بازخورد معاملاتی در بورس

برای موفقیت در بازار بورس، استراتژی معاملاتی انتخاب شده باید قبل ورود به بازار مورد آزمون قرار بگیرد. در میان پلتفرم‌های تحلیلی بازار سرمایه، نرم افزارهای متعددی وجود داشته که یکی از آن‌ها tester (آزمونگر) است.

به استراتژی معاملاتی خود اعتماد کنید

پس از طراحی و تست استراتژی معاملاتی، به آن اعتماد کامل داشته و این نکته را به خاطر داشته باشید که سیستم معاملاتی پیچیده در بازار بورس موفق نیست بلکه اعتماد و اعتقاد به استراتژی انتخابی ملاک موفقیت در سرمایه گذاری است.

مجموعه استادیاری ارائه دهنده انواع خدمات در حوزه آموزش مجازی است. این مجموعه آمادگی همکاری با نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در زمینه انتشار و فروش محتوای آموزشی دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۱۷۹۶۰۵ تماس گرفته یا به بخش ارتباط با ما سایت مراجعه شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *